اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله ارتش یمن به دو کشتی اسرائیلی در باب المندب

  • کد خبر : 29270
  • 12 آذر 1402 - 22:36
حمله ارتش یمن به دو کشتی اسرائیلی در باب المندب
نیروی دریایی ارتش یمن با استفاده از موشک و پهپاد انتحاری دو کشتی اسرائیلی را در آب های تنگه باب المندب مورد حمله قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن صبح امروز دو کشتی اسرائیلی به نام های یونیتی اکسپلورر (UNITY EXPLORER) و نامبر ناین (NUMBER 9) را در تنگه باب المندب مورد حمله قرار داد.

طبق این بیانیه، این عملیات پس از آن انجام شد که دو کشتی اسرائیلی پیام های هشدار دهنده نیروی دریایی ارتش یمن را رد کردند. در پی این اقدام نیز نیروهای یمنی کشتی اول را با موشک و کشتی دوم را با پهپاد (انتحاری) مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح یمن تا زمانی که تجاوز اسرائیل به برادرانمان در نوار غزه متوقف نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ و عرب ادامه می دهند. وی افزود نیروهای مسلح یمن به تمامی کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های وابسته به اسرائیل هشدار داده بودند که در صورت نقض آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده است، به یک هدف قانونی تبدیل خواهند شد.

کشتی یونیتی اکسپلورر (UNITY EXPLORER) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۶ میلادی با پرچم کشور باهاماس در حال فعالیت است. کشتی نامبر ناین (NUMBER 9) نیز یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۷ میلادی با پرچم پاناما فعالیت می‌کند.

آمریکا مدعی است که ناوگان دریایی این کشور ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۲ آذر ماه، به سمت موقعیت کشتی های اسرائیلی حرکت کرده‌اند و در جریان یک درگیری پنج ساعته با موشک ها و پهپادهای انصارالله مقابله کرده‌اند. اما اقدامات آنها در نجات کشتی های اسرائیلی چندان موثر نبوده است.

در همین راستا برخی رسانه های صهیونیستی مدعی شدند که یکی از کشتی ها که با پهپاد مورد اصابت قرار گرفته است به طور جزئی خسارت دیده است اما کشتی دیگر که بخشی از آن تحت مالکیت انگلیس نیز است با موشک کروز مورد اصابت قرار گرفته و به شدت آسیب دیده است. این کشتی در حال حاضر در نزدیکی تنگه باب المندب متوقف شده و در صورتی که کمک های فوری به آن نرسد غرق خواهد شد.

با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که کشتی های اسرائیلی پس از هشدار نیروهای یمنی از ناوگان ارتش آمریکا درخواست کمک کرده‌اند و پس از این نیروهای یمنی اقدام به حمله موشکی و پهپادی علیه آنها کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مرکز تجارت دریایی بریتانیا ظهر امروز در گزارشی نسبت به فعالیت پهپادهای انصارالله در تنگه باب المندب هشدار داد و از کشتی های خارجی خواست تا از نزدیک شدن به سواحل یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.