اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هیئت آمریکایی وارد مصر شد؛ آزادی کل اسرا در برابر آتش بس!

  • کد خبر : 29199
  • 23 آبان 1402 - 10:59
هیئت آمریکایی وارد مصر شد؛ آزادی کل اسرا در برابر آتش بس!
منابع خبری مصر از ورود مجدد نمایندگان آمریکایی به قاهره برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از منابع مصری، دیپلمات های آمریکایی برای رایزنی با مقامات این کشور درباره آتش بس در نوار غزه و آزادی اسرای اسرائیلی وارد قاهره، پایتخت مصر شدند.

سفر مجدد آمریکایی ها در حالی صورت می گیرد که ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) هفته گذشته ۱۶ مهر ماه، برای دیدار و گفتگو با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر وارد قاهره شده بود. به گفته مقامات ارشد مصری، برنز در این دیدار به سیسی پیشنهاد کرده بود تا کنترل اوضاع امنیتی نوار غزه را تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین آماده پذیرش این مسئولیت می شود را به عهده بگیرد اما سیسی با هرگونه دخالت در روند تحولات نوار غزه مخالفت کرده و بر روابط با حماس برای جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه تاکید کرده است.

با توجه به پشتیبانی دولت و ارتش آمریکا از اقدامات اسرائیل و جلوگیری آنها از تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه، به نظر می رسد که مسئله “آتش بس” به ابزار آنها برای آزادی کامل اسرای تحت بازداشت گروه های مقاومت فلسطینی و همچنین پیشبرد برنامه های مطلوب برای نوار غزه تبدیل شده است. عدم موافقت مقامات مصری با دخالت در تحولات نوار غزه و همچنین مطرح شدن طرح مبادله زندانیان فلسطینی با اسرای اسرائیلی از سوی مقاومت فلسطین این روند را با موانع متعددی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.