اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیر خارجه آمریکا در بغداد: به دنبال درگیری با ایران نیستیم!

  • کد خبر : 29114
  • 15 آبان 1402 - 11:38
وزیر خارجه آمریکا در بغداد: به دنبال درگیری با ایران نیستیم!
وزیر خارجه آمریکا طی سفری رسمی وارد بغداد شده و با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ۱۴ آبان ماه طی سفری رسمی وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قرار گرفت و با وی گفتگو کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار، بر موضع واضح و اصولی عراق در مخالفت با حملات اسرائیل به غزه و لزوم توقف فوری جنگ و بازگشایی گذرگاه ها برای جلوگیری از فاجعه انسانی وخامت بار که قربانی آن غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند، تاکید کرد.

السودانی و بلینکن وخامت اوضاع انسانی در فلسطین را بررسی و بر اهمیت هماهنگی و همکاری برای رساندن کمک ها، غذا، آب و کمک‌های پزشکی و سایر کمک ها تاکید کردند. دو طرف ضمن بررسی حوادث فزاینده در غزه بر لزوم مهار بحران و تضمین عدم گسترش درگیری و جنگ تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق اظهار داشت: پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند، می‌دهیم و به آنها می‌گوییم که این کار را انجام ندهید. به دنبال درگیری با ایران نیستیم اما همه اقدامات لازم برای حفاظت از نیروها و شهروندان خود را اتخاذ می‌کنیم.

گفته می‌شود وزیر خارجه آمریکا در این سفر، در سفارت آمریکا در بغداد حضور یافته و آخرین تهدیدات علیه مواضع آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نکته جالب توجه، حضور آنتونی بلینکن با جلیقه ضد گلوله در بغداد بوده و همین موضوع سوژه برخی از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی شده است؛ به نظر می‌رسد این اقدام از ترس حملات گروه‌های مقاومت صورت گرفته است زیرا چندی قبل، ابو علی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق اظهار داشت که سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق با استقبال روبه‌رو نخواهد شد و اگر بیاید با تنش بی‌سابقه‌ای با وی روبه‌رو خواهیم شد.

پس از آنکه بلینکن خاک عراق را ترک کرد، گروه‌های مقاومت عراق طی چند مرحله مواضع آمریکایی‌ها در پایگاه‌های عین الاسد، الحریر عراق و التنف سوریه را مورد هدف قرار دادند. احتمال می‌رود ارتش آمریکا در پاسخ به این اقدامات، حملاتی را علیه مواضع محور مقاومت در عراق یا شرق سوریه ترتیب دهد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.