اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و فلسطین، ۹ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • کد خبر : 29079
  • 10 آبان 1402 - 3:48
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و فلسطین، ۹ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)
در ۲۵مین روز از نبردها در فلسطین، درگیریها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در تمامی خطوط شمال نوار غزه ادامه داشت.

صبح امروز نیروهای اشغالگر اسرائیلی حملاتی را در غرب بیت لاهیا و با هدف پیشروی در محله التوام آغاز کردند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط گردانهای القسام، رزمندگان مقاومت حملات ارتش اسرائیل را در این منطقه دفع کردند و سه جنگ‌افزار اسرائیلی نیز با استفاده از راکت‌های “یاسین” مورد هدف قرار گرفت.

محور درگیریها در غرب بیت لاهیا در منطقه التوام – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در محور بیت حانون وضعیت خطوط تغییری نکرده است و نیروهای اسرائیلی کنترل خطوط مرزی نوارد غزه در شمال بیت حانون و اطراف گذرگاه ایرز را دراختیار دارند.

در محور جنوب شهر غزه و منطقه جحر الدیک، درگیریها و نبردهای پراکنده میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی ادامه دارد. پس از پیشرویهای روز گذشته اسرائیل در این محور، امروز پیشروی خاصی صورت نگرفت. به نظر می‌رسد پیشرویهای ارتش اسرائیل فعلا در جنوب محله الزیتون متوقف شده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از داخل غزه، طی نبردهای امروز در منطقه جحر الدیک، نیروهای اسرائیلی در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند و دو تانک رژیم اسرائیل توسط مبارزان فلسطینی نابود شد.

همچنین بر اساس اعتراف ارتش اسرائیل، امروز دو عضو یگان نخبه ارتش رژیم اسرائیل در شمال نوار غزه کشته شدند.

سایر خطوط در جنوب نوار غزه نیز روز تقریبا آرامی را پشت سر گذاشتند و درگیری ویژه ای در جنوب نوار غزه مشاهده نشد.

بمبارانهای مناطق مختلف غزه توسط جنگنده ها و توپخانه رژیم اسرائیل ادامه دارد. رژیم اسرائیل امروز طی یک حمله وحشیانه به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه صدها نفر غیرنظامی، زن و کودک را به خاک و خون کشید. بر اساس اطلاعات اولیه دستکم ۴۰۰ نفر در این حمله شهید و زخمی شدند. منطقه جبالیا پر جمعیت‌ترین کمپ آوارگان در غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۸۴۸۵ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۲۱۰۰۰ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۲۵ فلسطینی شهید و بیش از ۲۰۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد. در یکی از این حملات، حزب الله به محل استقرار نیروی پیاده نظام ارتش اسرائیل در نزدیکی الجرداح در مرز منطقه الضهیره حمله کرد. گفته میشود تعدادی از نیروهای اسرائیلی در این حمله کشته و یا زخمی شدند. همچنین یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف پایگاه برانیت در شرق نتوعا را با استفاده از موشک هدایت شونده مورد هدف قرار گرفت.

اتفاق مهم دیگر امروز، حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه مواضع رژیم اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی بود. صبح امروز رسانه های اسراییلی از رهگیری و انهدام چند فروند موشک در نزدیکی جنوب فلسطین اشغالی و در منطقه ایلات توسط سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل و همچنین جنگنده های این رژیم خبر دادند. ساعاتی بعد، یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در یک بیانه ویدیویی مسئولیت حملات موشکی و پهپادی به سرزمینهای اشغالی را بر عهده گرفت. بر اساس گفته های یحیی السریع، حمله امروز، سومین دور از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل در روزهای اخیر بود. بدین ترتیب و با انتشار این بیانیه، ارتش و کمیته های مردمی یمن به‌صورت رسمی وارد جنگ با رژیم اسرائیل شدند.

آخرین وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.