اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۷ آبان ۱۴۰۲

  • کد خبر : 29071
  • 08 آبان 1402 - 9:18
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۷ آبان ۱۴۰۲
در ۲۳مین روز از جنگ در فلسطین، درگیریها و نبردها در اطراف نوار غزه ادامه یافت.

در این روز بیشتر درگیریها معطوف به شمال نوار غزه در مناطق بیت لاهیا و بیت حانون بود. از صبح تا ظهر امروز ارتش اسرائیل قصد نفوذ به نوار غزه از سمت شمال غرب بیت لاهیا را داشت که با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شد. بر اساس اطلاعات موجود نیروهای القسام از طریق تونل‌های زیرزمینی به پشت خطوط بیت لاهیا نفوذ کرده و با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند. نیروهای فلسطینی در این نبردها از یک فروند پهپاد انتحاری زواری استفاده کردند.

همچنین درگیریهایی در شمال بیت حانون در اطراف گذرگاه ایرز به وقوع پیوست. بر اساس اطلاعات موجود نیروهای القسام در این محور نیز از طریق تونل‌های زیرزمینی به پشت خطوط نیروهای ارتش اسرائیل در پایگاه ایرز نفوذ کردند و با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند. نبردها در این محور نیز بدون تغییر در خطوط نقشه میدانی خاتمه یافت.

ارتش رژیم اسرائیل ویدیویی منتشر کرده است که نشان‌ می‌دهد ادوات نظامی این رژیم از سمت جنوب زیکیم و در راستای خط ساحلی چند صد متر وارد نوار غزه شده اند و در حال ساخت سنگر و استحکامات دفاعی هستند. تنها پیشروی قابل تایید رژیم اسرائیل در نوار غزه همین چند صد و یا چند ده متر ورود زمینی در خط ساحلی است.

بمبارانهای سنگین مناطق مختلف غزه توسط جنگنده ها و توپخانه رژیم اسرائیل ادامه دارد. رژیم اسرائیل اعلام کرد که شب گذشته ۴۵۰ نقطه را در نوار غزه بمباران کرده است. حجم خرابی و ویرانی در نوار غزه بی سابقه است و روز به روز به میزان تلفات غیرنظامی اضافه می‌شود. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۸۰۰۵ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۱۹۷۴۳ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۹۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

حملات راکتی نیروهای مقاومت علیه مواضع ارتش اسرائیل و شهرکهای اسرائیلی ادامه دارد. امروز گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، در چندین نوبت شهرکهای اطراف نوار غزه و همچنین مناطق دورتر مانند شهر تل آویو را آماج حملات راکتی خود قرار دادند.

در جبهه شمالی، درگیریها مانند روزهای گذشته به‌صورت حملات توپخانه ای و موشکی و راکتی پیگیری شد. حزب الله در چندین نوبت مواضع نیروهای اشغالگر اسرائیلی را با توپخانه مورد هدف قرار داد. ارتش رژیم اسرائیل نیز با استفاده از توپخانه و جنگنده در چندین نوبت روستاها و مناطق مرزی جنوب لبنان را مورد هدف قرار داد.

حزب الله لبنان بیانیه ای صادر کرد و عنوان کرد که یک فروند پهپاد اسرائیلی را با موشک زمین به هوا در آسمان خیام در جنوب لبنان مورد هدف قرار داده است. این پهپاد در شمال اراضی فلسطین سقوط کرد.

همچنین در ساعات پایانی روز یکشنبه، چندین راکت از خاک سوریه به سمت بلندیهای جولان اشغالی شلیک شد. بر اساس ادعای ارتش اسراییل، این راکت‌ها در مناطق باز فرود آمدند و خساراتی در پی نداشتند. با این وجود تصویری از جولان منتشر شده است که نشان می‌دهد دستکم یکی از راکت ها در نزدیکی یکی از شهرکهای صهیونیست نشین اصابت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.