اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دلیل حملات اسرائیل به فرودگاه‌های سوریه چیست؟

  • کد خبر : 29037
  • 02 آبان 1402 - 12:42
دلیل حملات اسرائیل به فرودگاه‌های سوریه چیست؟
حمله هوایی و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های سوریه موضوع جدیدی نیست و طی سال‌های اخیر و به ویژه در زمان اوج درگیری‌ها در سوریه، جنگنده‌های اسرائیلی به کمک تروریست‌ها شتافته و در دفعات متعدد فرودگاه‌های این کشور را مورد هدف قرار دادند؛ اما حملات همزمان به فرودگاه‌های سوریه به چه دلیل صورت می‌گیرد؟

خبر حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه، پایگاه‌های پدافندی، تحقیقاتی و به ویژه فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی دیگر خبر جدیدی به حساب نمی‌آید و طی سال‌های اخیر تقریبا به صورت ماهانه این حملات تکرار شده است.

این حملات که همزمان با شدت یافتن درگیری‌ها میان نظامیان سوری و مسلحین افزایش یا کاهش پیدا می‌کرد، نقش آشکار اسرائیل در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه را پررنگ کرده است. به عنوان مثال، چندی قبل، همزمان با حملات پراکنده تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در شمال این کشور، فرودگاه بین‌المللی حلب که از ارکان پشتیبانی لجستیک جبهه شمالی سوریه محسوب می‌‎شود، نشانه‌ای واضح و آشکار از هماهنگی و تقسیم کار میان رژیم تروریستی اسرائیل و گروه‌های تروریستی سوری می‌باشد.

طبق اذعان فرماندهان ارتش رژیم اسرائیل، یکی دیگر از دلایل حملات اسرائیل به سوریه، جلوگیری از نقل و انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه به ویژه از مبداء ایران بوده است. چندی قبل بود که یک فروند هواپیمای Airbus A340-313 هواپیمایی ماهان ایر در آستانه فرود در فرودگاه دمشق بود اما به دلیل حمله ارتش اسرائیل به این فرودگاه، هواپیمای مذکور تغییر مسیر داده و به تهران بازگشت.

در کنار این موارد باید به دقیق‌تر شدن حملات صهیونیست‌ها نسبت به سال‌های اخیر اشاره کرد. در برخی از حملات هوایی اسرائیل طی سال‌های اخیر، تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ها از جمله دمشق مورد هدف قرار می‌گرفتند اما بررسی حملات اخیر صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها به طور دقیق باند‌های فرودگاه‌های سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد تا در برنامه‌های پروازی اختلال ایجاد نمایند.

نکته جالب توجه، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های حلب و دمشق در جریان نبرد طوفان الاقصی می‌باشد. صهیونیست‌ها پس از جنگ ۳۳ روزه، به نقش پررنگ و استراتژیک سوریه پی بردند و اکنون قصد دارند با انجام این حملات، نقش راهبردی دمشق در حوزه پشتیبانی ترانزینی و لجستیک را کم‌رنگ کنند. به همین دلیل، جنگنده‌های ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر به طور همزمان باندهای فرود دو فرودگاه حلب و دمشق را مورد هدف قرار داده و این فرودگاه‌ها را از چرخه خدمت خارج کردند.

البته می‌توان گفت این حملات به نوعی هشدار مستقیم اسرائیل به سوریه نیز تلقی می‌شود تا این کشور همزمان با نبرد طوفان الاقصی، برای بازگشایی جبهه جدیدی در محور جولان تصمیمی اتخاذ نکند زیرا صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که سوریه، نقش مهمی در نبرد کنونی و به ویژه پس از آغاز درگیری‌های احتمالی در محور جولان دارد.

نگارنده بر این باور است تا زمانی که به حملات ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ مستقیم داده نشود، اسرائیل به اقدامات تروریستی خود علیه سوریه ادامه خواهد داد. انجام حملات مستقیم از این جهت حائز اهمیت است که در صورت انجام آن، هزینه‌ هرگونه حملات علیه سوریه را برای این رژیم افزایش خواهد داد و قطعا در برنامه‌ریزی‌ها و قصد اسرائیلی‌ها برای تداوم حملات تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.