اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش السودانی برای جلوگیری از حملات مقاومت عراق علیه آمریکایی‌ها

  • کد خبر : 29007
  • 30 مهر 1402 - 19:49
تلاش السودانی برای جلوگیری از حملات مقاومت عراق علیه آمریکایی‌ها
منابع عراقی گفتند که نخست وزیر عراق، در تلاش برای توقف حملات گروه های مسلح عراق به پایگاه های نظامی محل حضور نیروهای آمریکایی در شمال و غرب کشور است.

به گزارش اخبار جهادی، منابع عراقی به العربی الجدید گفتند که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در تلاش برای توقف حملات گروه های مسلح عراق به پایگاه های نظامی محل حضور نیروهای آمریکایی در شمال و غرب کشور است.

به گزارش العربی الجدید، این در حالی است که پایگاه عین الاسد در الانبار، پایگاه حریر در اربیل و پایگاه ویکتوری در بغداد طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته است.

یکی از مشاوران نخست وزیر عراق گفت که السودانی برای توقف هرگونه تشدید تنش علیه نیروهای آمریکایی در پایگاه های عراق در الانبار، بغداد و اربیل، سراغ سران چارچوب هماهنگی و برخی از فرماندهان گروه های مسلح رفته است و به آنها نسبت به تشدید تنش و تاثیر آن بر ثبات دولت عراق هشدار داده است.

وی همچنین از نگرانی السودانی نسبت به از دست دادن حمایت دولت آمریکا به خصوص با توجه به سفرش به کاخ سفید در آینده، خبر داد و گفت: ممکن است این عملیات ها بر سفر السودانی تاثیر بگذارد.

مشاور نخست وزیر عراق افزود که السودانی به سران چارچوب هماهنگی و فرماندهان گروه های مسلح به صورت واضح گفته است که آمریکا در پیامی اعلام کرد که هرگونه خسارت مادی یا جانی در پی این عملیات، با پاسخ نظامی قاطعانه به عاملان آن مواجه خواهد شد و این مساله نسبت به تشدید تنش نظامی جدید میان امریکا و گروه های مسلح عراق هشدار می دهد.

از طرفی دیگر یکی از سران جنبش عصائب اهل حق به دبیرکلی قیس الخزعلی گفت که السودانی امروز نشست محرمانه‌ای با هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت با حضور اکثر فرماندهان گروه‌های مسلح عراق برای بررسی تنش نظامی اخیر علیه آمریکایی‌ها و خطر آن و تاثیر آن بر وضعیت کل عراق خواهد داشت.

در مقابل موید الجحیشی، کارشناس امور امنیتی گفت که تشدید تنش از سوی گروه‌های مسلح علیه آمریکایی‌ها، تاثیر واضحی بر دولت السودانی خواهد داشت به خصوص با توجه به اینکه دید امریکا و جامعه بین المللی این است که دولت کنونی، دولت گروه های مسلح است و این مساله موجب می شود تصمیمات مهمی در قبال عراق طی مرحله آتی اتخاذ شود.

الجحیشی بیان کرد که حملات پیوسته به نیروهای آمریکایی ممکن است در روزهای آتی تکرار شود و پاسخ به آن از طریق اعمال تحریم بر این گروه ها و سران آن یا اقدام نظامی خواهد بود.

این کارشناس امنیتی گفت که اقدام السودانی برای آرام کردن گروه های مسلح و جلوگیری از هرگونه تنش امری کاملا طبیعی است چرا که السودانی می داند این عملیات تا حد زیادی دولت او را در تنگنا قرار می دهد و می تواند عامل برهم زدن ثبات دولت باشد.

دولت عراق تاکنون هیچ واکنش رسمی به حملات به پایگاه های امریکایی در عراق نشان نداده است.

انتهای پیام/

منبع: میدل ایست نیوز

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.