اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حماس: ۱۳ اسیر اسرائیلی بر اثر بمباران اسرائیل در نوار غزه کشته شدند

  • کد خبر : 28918
  • 21 مهر 1402 - 17:23
حماس: ۱۳ اسیر اسرائیلی بر اثر بمباران اسرائیل در نوار غزه کشته شدند
جنبش حماس از کشته شدن ۱۳ اسیر اسرائیلی در نواز غزه در نتیجه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در ۲۱ مهر ماه از کشته شدن ۱۳ اسیر صهیونیست از جمله چند تابعیتی در نتیجه حملات وحشیانه هواگردهای ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

القسام اظهار داشت که ۶ اسیر در بمباران مناطق شمالی و ۷ اسیر دیگر در بمباران منطقه غزه کشته شدند.

در ۱۵ مهر ماه، گروه‌های مقاومت فلسطین با انجام حملات ترکیبی اعم از راکتی، پهپادی و زمینی، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق اطراف نوار غزه را هدف حمله قرار دادند که طی این حملات دستکم ۱۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین صدها صهیونیست دیگر نیز به اسارت رزمندگان فلسطینی درآمدند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در ۲۱ مهر ماه گفت: ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به اسارت ۱۲۰ نفر از نظامیان خود در نبرد طوفان الاقصی اذعان کرده و خانواده‌های این نظامیان را در جریان قرار داده است.

شایان ذکر است این دومین بار است که حماس خبر کشته شدن اسرای اسرائیلی در بند نیروهای مقاومت در غزه را اعلام می‌کند. در ۱۷ مهر ماه نیز ابوعبیده، سخنگوی کتائب القسام از کشته شدن چهار اسیر صهیونیست و شهادت چند تن از نیروهای مقاومت در نتیجه حملات وحشیانه هواگردهای ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه خبر داده بود. بدین ترتیب، شمار اسرای کشته شده اسرائیلی در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه به ۱۷ تن رسیده است.

اسرائیل طی روزهای اخیر، حملات خود علیه نوار غزه را تشدید کرده و طبق اذعان سخنگوی ارتش اسرائیل، نیروی هوایی این رژیم در بمباران نوار غزه طی روزهای اخیر از ۶ هزار بمب به وزن ۴ هزار تن استفاده کرد. در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۵۳۷ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۶۶۱۲ نفر رسیده است.

به نظر می‌رسد کتائب القسام و سایر گروه‌های مقاومت در غزه قصد دارند اسرای اسرائیلی در غزه را با بیش از ۵۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبادله کنند؛ موضوعی که رفته رفته و با گذشت زمان، به یک چالش اساسی برای دولت نتانیاهو تبدیل خواهد شد!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.