اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در اطراف نوار غزه، ۱۷ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • کد خبر : 28865
  • 18 مهر 1402 - 9:13
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در اطراف نوار غزه، ۱۷ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)
درگیریها و نبردها میان نیروهای فلسطینی و نظامیان ارتش اسرائیل برای سومین روز پیاپی ادامه دارد. علیرغم ادعای ارتش صهیونیستی بر پاکسازی و تصرف مجدد تمامی شهرکهای اطراف نوار غزه، نقشه میدانی جنگ تغییر خاصی نکرده است.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم اسرائیل در سومین روز از نبردها اعلام کرد که تمامی شهرک‌های اطراف نوار غزه را به کنترل خود درآورده است. با این وجود، واقعیات میدانی چیز دیگری می‌گوید و نبردها همچنان ادامه دارد.

تنها تغییر خطوط نبرد مربوط به منطقه زیکیم و پایگاه زیکیم در شمال نوار غزه و گذرگاه کرم ابوسالم و مناطق اطراف آن در جنوب نوار غزه است. اسرائیلی ها ادعا میکنند که مجددا کنترل پایگاه زیکیم را در اختیار گرفته اند.

درگیریها در تمامی طول خطوط تماس و به‌صورت ویژه در مناطق مفالسیم، کفار عزه، ناحل اوز(نهال اوز)، اطراف بئیری، کیسوفیم، ماگن ادامه دارد.

درگیریها در شهرک مهم سدیروت ادامه دارد. ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد که گردان‌های القسام در روز سوم نبرد موفق به انجام یک عملیات نفوذ دیگر با هدف جابجایی نیرو در مواضع درگیری شده اند. وی اضافه کرد، امروز برای کمک به نیروهای مجاهد خود در شهرک سدیروت، این شهرک را با چند فروند راکت هدف قرار دادیم.

جهت درگیریها در مناطق شمالی غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
جهت درگیریها در مناطق جنوبی غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

همچنین بر اساس گزارشات، نیروهای مقاومت فلسطینی بار دیگر موفق شدند به شهرک میشمار هانیگیف در عمق ۲۰ کیلومتری سرزمینهای اشغالی نفوذ کنند. همچنین نیروهای کوماندو فلسطینی موفق شدند بار دیگر به شهر اشکلون نفوذ کنند. از سرنوشت درگیریهای مذکور اطلاعاتی در دسترس نیست.

ارتش رژیم اسرائیل همچنان به ارسال نیرو و تجهیزات به مناطق جنوبی ادامه میدهد. بر اساس اطلاعات تایید نشده، ارتش اسرائیل حدود ۱۰۰ هزار نیرو برای منطقه جنوب تدارک و تجمیع کرده است. همچنین منابع غربی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ارتش صهیونیستی احتمالا تا ۴۸ ساعت آینده عملیات زمینی گسترده ای را علیه نوار غزه آغاز کند.

همزمان با این تحرکات بمباران وحشیانه و بی امان نوار غزه ادامه دارد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۶۸۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۹۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین منابع اسرائیلی اعلام کردند که شمار کشته‌های رژیم اسرائیل در حملات مقاومت از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۱۱۰۰ نفر و شمار مجروحان هم به ۲۷۴۱ نفر رسیده است.

آخرین وضعیت نظامی در اطراف نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.