اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افزایش حملات هوایی و توپخانه‌ای در سوریه زیر سایه‌ی جنگ در فلسطین؛ توپخانه سوریه و جنگنده‌های روسیه نفس مسلحین را گرفتند!

  • کد خبر : 28847
  • 16 مهر 1402 - 23:02
افزایش حملات هوایی و توپخانه‌ای در سوریه زیر سایه‌ی جنگ در فلسطین؛ توپخانه سوریه و جنگنده‌های روسیه نفس مسلحین را گرفتند!
در حالی که تمام توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی معطوف به نبرد میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین شده است، تنش‌ها در سوریه به ویژه در مناطق شمالی این کشور در سه روز اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی، هواگردهای ارتش ترکیه طی ۷۲ ساعت اخیر دستکم ۱۴۶ هدف در شمال سوریه را مورد حمله قرار دادند. جنگنده‌های روسیه و توپخانه ارتش سوریه نیز به‌صورت مداوم و مستمر مواضع متعلق به مسلحین و تروریست‌ها را در منطقه ادلب بمباران کردند.

حملات هوایی بی امان ترکیه به مناطق شمالی سوریه پس از حمله تروریستی به وزارت کشور ترکیه در آنکارا و به بهانه مبارزه با تروریسم PKK انجام می‌شود. حملات ارتش سوریه به ادلب نیز پس از حمله تروریستی پهپادی به دانشکده نظامی حمص که منجر به شهادت ۸۹ نفر شد انجام می‌شود.

بر اساس اعلام منابع محلی، ۲۴ تاسیسات زیرساختی، ۸۷ ساختمان مسکونی، ۱۴ مقر ارتش سوریه، ۱۰ مقر متعلق به SDF، شش مزرعه کشاورزی، سه کارخانه، یک مدرسه و یک بیمارستان هدف حملات هواگردهای ارتش ترکیه قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، تنش‌ها میان ارتش سوریه و سایر گروه‌های مسلح در شمال و شمال غربی سوریه به دلیل حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص و به تبع آن، افزایش حملات توپخانه‌ای و هوایی سوریه به مواضع مسلحین افزایش یافته است.

در ۱۵ و ۱۶ مهر ماه، مواضع مسلحین در مناطق نیرب، الفطیره، الرویحه، اریحا، داره عزه، ادلب، جسر الشغور هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت. جنگنده‌های ارتش روسیه نیز مواضع مسلحین در معره مصرین و کبانی را مورد هدف قرار دادند.

مسلحین نیز در پاسخ به این حملات، مناطق نبل و الزهرا و قرداحه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. همچنین منابع محلی مدعی شدند که یک فروند پهپاد انتحاری در نزدیکی دانشکده نظامی حلب توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه رهگیری و منهدم شده است. جزئیات بیشتر و آمار تعداد تلفات این حملات منتشر نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.