اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا ترکیه پشت ماجرای حمله پهپادی به حمص قرار دارد؟

  • کد خبر : 28833
  • 16 مهر 1402 - 17:07
آیا ترکیه پشت ماجرای حمله پهپادی به حمص قرار دارد؟
برخی از رسانه‌های محلی سوری، عبد الكريم جمال قسوم را به عنوان عامل حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص معرفی کرده و مدعی شدند وی روابط خوبی با سرویس اطلاعاتی ترکیه دارد.

ساعاتی پس از حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص، برخی از رسانه‌های محلی سوری مدعی شدند که سرکرده تیپ ۱۱۲ عامل این حمله می‌باشد.

تعدادی از کانال‌های نزدیک به مسلحین و برخی از رسانه‌های محلی، “عبد الکریم جمال قسوم” معروف به “ابو جمال” را به عنوان عامل این حمله معرفی کرده‌اند. ابو جمال از اهالی روستای کفربطیخ استان ادلب سوریه است. وی سرکرده گروهی به نام “لواء الأحفاد” بود که اکنون به عنوان تیپ ۱۱۲ (لواء ۱۱۲) شناخته می‌شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی، جمال قسوم روابط بسیاری نزدیکی با سازمان اطلاعات ترکیه دارد و به دلیل همین ارتباطات نزدیک، به شاگرد هاکان فیدان شهرت یافته است. قسوم به مدت سه ماه از دیدگان همه ناپدید شده بود و در نهایت گفته شد که وی با همراهی هفت تن از نیروهای اطلاعاتی به ترکیه منتقل شده است.

همچنین “سیف ابوبکر”، فرمانده مسلحین “فرقه الحمزه” و “محمد الجاسم ابو عمشه”، فرمانده مسلحین “سلیمان شاه” اخیراً روابط خود را با ابو جمال تقویت کرده و در ماه سپتامبر گذشته دستکم چهار بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. این سه نفر در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) به شهر کلس ترکیه برای ملاقات با مقامات سرویس اطلاعاتی ترکیه احضار شدند.

گفته شده است در یکی از این جلسات، فرماندهان ارشد حزب ترکستانی و کتیبه المهاجرین نیز به دلیل تجربه در زمینه پرتاب و به‌کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین حضور داشته‌اند.

با این وجود، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که این حمله توسط چه گروهی برنامه‌ریزی و اجرا شده است اما مشخصا میتوان به این واقعیت پی برد که یک کشور در پشت ماجرای این حمله پهپادی قرار دارد زیرا انجام این نوع حمله و به‌کارگیری پهپادهای دقیق، نیازمند علم و توانمندی ویژه‌ می‌باشد و مسلحین سوری تاکنون به آن دست پیدا نکرده‌اند.

لازم به ذکر است که تلویزیون سوریه نزدیک ساعت ۱۲ ظهر روز حادثه یعنی تقریبا دو ساعت پیش از حمله به نقل از آدمیرال فادیم کولت رئیس مصالحه روسی در سوریه اظهار داشت که مسلحین مستقر در ادلب و به طور مشخص حزب اسلامی ترکستانی و گروه انصار التوحید خود را آماده انجام عملیات‌های هوایی از طریق پهپادهای محلی علیه مواضع نظامی سوری و روسی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.