اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین وضعیت درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، ۱۶ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • کد خبر : 28836
  • 16 مهر 1402 - 21:05
آخرین وضعیت درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، ۱۶ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)
نیروهای مقاومت فلسطین در دومین روز از عملیات طوفان الاقصی، پس از رسیدن به اهداف خود و همچنین افزایش فشارها و تنگ شدن حلقه‌های محاصره توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، از برخی مناطق آزادسازی شده عقب‌نشینی کردند و هم اکنون درگیری‌های شدیدی میان طرفین در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مناطق اطراف نوار غزه جریان دارد.

با افزایش پیشروی‌های ارتش اسرائیل، کتائب القسام و سرایا القدس جهت پشتیبانی از نیروهای خودی، تعدادی نیروی کمکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعزام کردند. همچنین یگان راکتی و توپخانه‌ای مقاومت در راستای پشتیبانی و حمایت از نیروهای خود، چند حمله علیه مواضع و نیروهای اسرائیلی ترتیب دادند.

در همین رابطه، ابو عبیده، سخنگوی کتائب القسام اعلام کرد که واحدهای توپخانه‌ای مقاومت، با بیش از ۱۰۰ فروند راکت از نیروهای مقاومت مستقر در نزدیکی سدیروت پشتیبانی کردند.

از سوی دیگر، هواگردهای ارتش اسرائیل نیز در پاسخ به این حملات طی چند نوبت، مناطق نظامی و غیرنظامی و همچنین مناطق مرزی با فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار دادند که طی آن چند نفر شهید و زخمی شدند.

طبق اخبار واصله، حملات نیروهای کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس به عسقلان متوقف شده و هم اکنون نیروهای مقاومت چند خط از کیسوفیم، ناحل عوز و زیکیم عقب‌نشینی کرده‌اند. یگان راکتی مقاومت پس از عقب‌نشینی نیروهای خودی، مواضع نیروهای اسرائیلی در مناطق مذکور را هدف حملات راکتی قرار داده است. هم اکنون درگیریها در شهر سدیروت، اطراف شهرک‌های کیسوفیم، مفالسیم، کفار عزه، ناحل اوز(نهال اوز) و ماگن جریان دارد و بر اساس اعلام منابع فلسطینی، چند اسرائیلی در نتیجه این درگیری‌ها کشته شدند.

جهت درگیریها در مناطق اطراف غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
جهت درگیریها در مناطق اطراف غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بر اساس بررسی‌ها، اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های داخلی مبنی بر پیشروی نیروهای مقاومت و فاصله ده کیلومتری آنها با کرانه باختری کاملا غلط بوده و این اشتباه ناشی از استفاده و استناد نادرست به نقشه‌های غیر استاندارد برخی رسانه هاست.

آخرین وضعیت نظامی در اطراف نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.