اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص

  • کد خبر : 28821
  • 13 مهر 1402 - 18:54
حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص
در پی حمله پهپادی مسلحین به دانشکده نظامی حمص دستکم ۱۰ نفر شهید و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، دانشکده نظامی حمص در ۱۳ مهر ماه هدف حملات پهپادی مسلحین قرار گرفت که طی این اقدام تروریستی تعدادی از نظامیان و غیرنظامیان حاضر در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان افسری شهید و زخمی شدند.

در دقایق اولیه این حادثه، برخی رسانه از شهادت وزیر دفاع سوریه خبر دادند اما منابع آگاه اعلام کردند که وزیر دفاع سوریه حدود ۲۰ دقیقه قبل از حمله پهپادی، دانشکده نظامی حمص را ترک کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه، در نتیجه حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص، دستکم ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک شهید و ۲۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند. این حمله تروریستی منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و نظامی شده و ده‌ها زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص یک اقدام تروریستی بی‌سابقه است و ما با تمام قوا به این گروه‌های تروریستی پاسخ خواهیم داد. تاکید می‌کنیم که طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود و تاوان سنگینی خواهند داد.

به نظر می‌رسد حمله پهپادی امروز به دانشکده نظامی حمص با همکاری و راهنمایی کشورها و حامیان گروه‌های تروریستی صورت گرفته باشد. با توجه به حضور وزیر دفاع سوریه در این دانشکده، احتمال می‌‌رود این حمله حاوی پیامی مهم برای دولت سوریه باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.