اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات تل‌آویو برای شکار مسئول نیروی موشکی حزب‌الله لبنان

  • کد خبر : 28736
  • 04 مهر 1402 - 14:21
جزئیات عملیات تل‌آویو برای شکار مسئول نیروی موشکی حزب‌الله لبنان
شبکه المیادین با انتشار یک مستند، جزئیات عملیات رژیم صهیونیستی برای هدف قراردادن مسؤول نیروی موشکی جنبش حزب‌الله در یکی از روزهای جنگ 33 روزه لبنان را فاش کرد.

به گزارش اخبار جهادی، شبکه لبنانی المیادین، جزئیات جدیدی از عملیات نظامی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صور واقع در جنوب لبنان در دوران جنگ ۳۳ روزه لبنان و به طور مشخص در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۰۶ علیه شماری از مقامات جنبش حزب الله لبنان، به‌ویژه مسئول نیروی موشکی این جنبش فاش کرد.

بر اساس این گزارش، در این روز، دو بالگرد صهیونیستی از نوع «یاسور» در ۲۳ کیلومتری رأس الناقوره و در ساحل روبروی صور فرود آمدند و و مهندسان هوابرد از این این دو بالگرد خارج شدند تا کماندوهای نیروی دریایی را که پس از شکست ماموریت پیچیده علیه مسئول نیروی موشکی حزب‌الله، به تدریج در حال نزدیک شدن به این دو بالگرد بودند، نجات دهند.

شبکه المیادین در ادامه با این مسؤول نیروی موشکی حزب‌الله نام مستعار «حاج عباس» که رژیم صهیونیستی قصد داشت وی را در این عملیات هدف قرار دهد، مصاحبه می‌کند و وی در خصوص اتفاقی که در پنجم آگوست ۲۰۰۶ برایش روی داد، توضیح می‌دهد و می‌گوید: « در ان روز پس از شلیک نخستین موشک به سمت الخضیره و حومه تل آویو، در راستای اجرای معادله‌  “به سمت حیفا و فراتر از حیفا” که که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله آن را طرح کرده بود، به همراه دو دوستم “ابراهیم خلیل حماده” و”حاج نبیل” که با من در انجام این ماموریت شرکت داشتند به مکانی نیمه امن در مجتمع مسکونی الرز در صور عقب‌نشینی کردیم».

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه (جنگ ژوئیه/ حرب تموز) تأکید کرد که اگر صهیونیست‌ها شهر بیروت را هدف قرار دهند، مقاومت لبنان شهر تل‌آویو را موشک باران خواهد کرد و امروز تهدیدات مقاومت فراگیرتر و بزرگ‌تر شده و دیگر منحصر به حیفا یا تل آویو نمی شود، بلکه تمامی اراضی اشغالی فلسطین را شامل می‌شود.

وی خطاب به صهیونیست گفت: اکنون دیگر معادله خویشتنداری پایان یافته است، معادله حیفا در مقابل بیروت نیز پایان یافته، شما جنگی نامحدود خواستید و ما اکنون وارد نبردی نامحدود شده ایم که به حیفا و فراتر از آن خواهد رسید.

حاج عباس در ادامه توضیح داد: «در آن روز من با  دو دوستم پس از ۷۲ ساعت تلاش مداوم، موفقیت شلیک موشک را جشن گرفتم. حدود ساعت ۱۲ شب بود که بی اختیار خوابم برد اما حدود ساعت سه و نیم صبح  با صدایی شبیه حرکت کلید در درب آپارتمان مسکونی که در آن پناه گرفته بودیم، بیدار شدم. بعد از اینکه فهمیدم چه اتفاقی افتاده ، متوجه شدم که نیروهای اسرائیلی در حال حمله به آپارتمان ما هستند، برای همین سعی کردم از بالکن بپرم. اما با دیدن حدود ۱۵ سرباز اسرائیلی که در پایین مستقر شده بودند، غافلگیر شدم، بنابراین شروع به تیراندازی به سمت آنها کردم و حدود ۷ یا ۸ سرباز را از ناحیه سر یا شانه زخمی کردم».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید که ۷۲ ساعت پیش از عملیات شلیک موشک به سوی الخضیره، با شهید«عماد مغنیه» از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه و بنیانگذار یگان نظامی حزب‌الله دیدار داشته است.

این مقام حزب الله افزود: با تیراندازی شهید ابوعلی حماده در اتاق کناری، از خواب بیدار شد و در راهروی خانه با نیروهای اسرائیلی درگیر شد و در تبادل آتش با نیروهای مهاجم به شهادت رسید.

حاج عباس ادامه داد: «سپس نیروهای اشغالگر به سمت شهید نبیل که به آن‌ها نزدیکتر بود، رفتند و او را به اسارت گرفتند و از او درباره هدفشان، [که من بودم] پرسیدند، طبیعتا او هم به آن‌ها جواب نداد به همین دلیل به سوی روی پله‌های ساختمان شلیک کردند. به دلیل شمار زیاد زخمی‌های اسرائیلی و صدای بلند داد و فریاد آن‌ها و خون زیادی که در آپارتمان و بیرون آن ریخته شده بود، مهاجمان نقشه خود را تغییر دادند تا زخمی‌های خود را از مکان درگیری خارج کنند و به همین دلیل شروع به عقب نشینی کردند اما قبل از آن، در تمام اتاق‌های آپارتمان بمب‌های صوتی و دودزا انداختند»..

این مقام حزب‌الله افزود: هیچ کدام از آن بمب‌ها آسیب قابل توجهی به من وارد نکرد و در زمانی که احساس کردم نیروهای اشغالگر از آپارتمان خارج شدند، تصمیم گرفتم آنها را به خودم مشغول کنم تا این‌‌که مطمئن شدم شهیدان ابوعلی حماده و حاج نبیل را به اسارت نگرفته‌اند، سپس من هم آپارتمان را ترک کردم و به سمت باغات مجاور رفتم».

وی در مورد مسیری که نیروهای اسرائیلی برای انجام این عملیات طی کردند، توضیح داد: «عملیات در صور از طریق دریا و از منطقه‌ای به نام جل البحر، قبل از صور آغاز شد و این نیروها سپس به سمت شهربازی “سیتی پارک” در جهت جاده اصلی به حرکت خود ادامه دادند و وارد مسیر باغات شدند و در ادامه به سمت جاده عباسیه به سمت راست پیچیدند و از آن عبور کردند تا به ورودی نخستین مجتمع الرز که در آن به سر می‌بردیم، رسیدند».

حاج عباس توضیح داد که اشغالگران برای عقب‌نشینی هم از همان مسیری که وارد منطقه شده بودند، استفاده کردند و با گشت زنی، پهپادها، تیراندازی و حملات مستمر، هرگونه تحرکی را در منطقه فلج کردند تا توانستند با موفقیت عقب‌نشینی کنند».

المیادین در ادامه گزارش داد که در جریان این یورش نظامیان صهیونیست و در هنگام عقب‌نشینی آن‌ها، شماری از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها عبارت است: ناصر عبدالغنی، ابراهیم حماده، شیخ حسن عبدالکریم مقداد حسین قاسم و نیز نداء ابوشقرار از نیروهای ارتش لبنان.

حدود ۱۲ سال پس از انجام عملیات یگان کماندویی معروف به «شیتت ۱۳» در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و به طور مشخص در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸، وبگاه اسرائیلی «واللا» تصاویری را برای نخستین بار از این عملیات به نام «جنگل نقب» در خاک لبنان، و نحوه نجات نیروهای خود پس از شکست در ماموریت به اسارت گرفتن مسؤول نیروی موشکی حزب‌الله، منتشر کرد.

تصاویر منتشره، حاوی صحنه‌‌های از کمک مهندسان هوابرد اسرائیل، برای نجات ۹۲ نظامی که از عملیات «جنگل نقب» در دوران جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ باز می‌گشتند بود. این عملیات، بزرگترین عملیات انجام شده توسط یگان ویژه نیروی دریایی از زمان تأسیس آن، بود که در شهر صور و تحت هدایت عمیر پرتز وزیر جنگ وقت اسرائیل صورت گرفت.

 به اعتراف « زیو گرشونی» فرمانده میدانی در حین این عملیات، خلأ مهمی که این عملیات  داشت این بود که نیروهای صهیونیستی هیچ عکسی از هدف خود نداشتند و اطلاعات اولیه آن‌ها در این حد بود که هدف؛ مردی کچل با ریش و قدی حدود یک متر و ۹۰ است و هیچ اطلاعات عملیاتی بیشتری در خصوص او وجود نداشت.

یک گروهبان ارشد ذخیره به نام «ج» نیز در این ویدئو گفت: «ما از ابتدا می‌دانستیم که این عملیات بسیار پیچیده است و وقتی به نقطه عملیات باز بین ساختمان‌ها رسیدیم، ترسیدیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.