اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از سرگیری درگیری‌ها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در استان دیرالزور

  • کد خبر : 28723
  • 03 مهر 1402 - 17:08
از سرگیری درگیری‌ها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در استان دیرالزور
درگیری‌های مسلحانه میان عشایر سوری و نیروهای دموکراتیک سوریه پس از حدود دو هفته توقف، مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش اخبار جهادی، ابراهیم الهفل، شیخ قبیله العکیدات با انتشار یک فایل صوتی، دستور حمله به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در استان دیرالزور را صادر کرد.

پس از صدور دستور الهفل، درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان عشایر سوری و نیروهای SDF در شهر ذیبان به وقوع پیوست. همچنین درگیری‌هایی در مناطق الحوایج و الطیانه نیز گزارش شده است.

منابع محلی مدعی شده‌اند با شدت یافتن درگیری‌ها، نیروهای SDF از مواضع خود در منطقه الحوایج عقب‌نشینی کرده‌اند. در منطقه الطیانه نیز پنج تن از نیروهای دموکراتیک سوریه طی درگیری با عشایر سوری کشته شدند.

شایان ذکر است در شهریور ماه نیز مناطق مختلف استان دیرالزور شاهد درگیری مسلحانه میان عشایر سوری و نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است. این درگیری‌ها در حالی از سرگرفته شده است که درگیری میان طرفین پس از تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بر مناطق درگیری استان دیرالزور و وساطت ائتلاف آمریکایی پس از چند روز پایان یافته بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.