اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرلشکر باقری: گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب باید خلع‌ سلاح شوند

  • کد خبر : 28705
  • 01 مهر 1402 - 12:50
سرلشکر باقری: گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب باید خلع‌ سلاح شوند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که تیم‌های کارشناسی، روند خلع‌ سلاح گروهک‌های تروریستی و مسلح را در عراق بررسی و راستی‌آزمایی خواهند کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان داشت که بر اساس گفت‌وگو‌های انجام شده و توافق بین کشور ایران و عراق قرار بود تا گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب تا ۲۸ شهریور خلع سلاح شوند، اما آنچه رخ داده بیانگر این است که در این مهلت شش ماه گروه‌های تروریست و تجزیه‌طلب از مرز‌های ایران فاصله گرفتند.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های دولت عراق با ایران افزود: آنچه در متن قرارداد شورای امنیت ملی بیان شده است کاملا مشخص بوده و نیاز است تا به مرحله اجرا گذاشته شود. در این متن تاکید شده نیرو‌های تجزیه‌طلب تروریست و مسلح علاوه بر اینکه خلع سلاح شوند باید از کشور عراق اخراج شوند.

سرلشکر باقری ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار کرد: طبق بیانات رئیس جمهور چند روز مهلت برای اجرای متن شورای امنیت ملی در نظر گرفته خواهد شد تا این امر به مرحله اجرا گذاشته شود. سپس تیم‌های اجرایی برای بررسی و راستی‌آزمایی، خلع سلاح گروه‌های تجزیه‌طلب اعزام خواهند شد و در نهایت پس از بررسی اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.