اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تشکیل گروهی جدید علیه دولت سوریه در حمص

  • کد خبر : 28576
  • 31 مرداد 1402 - 16:50
تشکیل گروهی جدید علیه دولت سوریه در حمص
رسانه‌های نزدیک به مسلحین از تشکیل گروهی به نام سرايا المقاومه الشعبیه در حمص علیه دولت و ارتش سوریه خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های نزدیک به مسلحین در ۳۰ مرداد ماه از تشکیل گروهی به نام “سرایا المقاومه الشعبیه” در استان حمص علیه دولت و ارتش سوریه خبر دادند.

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است و تنها یک بیانیه از این گروه در فضای مجازی مبنی بر تشکیل این گروه منتشر شده است.

بیانیه این گروه

این دومین گروهی است که پس از افزایش تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه علیه دولت و ارتش تشکیل می‌شود.

پیش‌تر، منابع نزدیک به مسلحین سوری از تاسیس گروهی به نام “برکان الفرات” با حمایت ائتلاف آمریکایی جهت حمله به کاروان‌ها و مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت در استان دیرالزور خبر داده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیز در امتداد بسیج عشایر سوری در راستای طرح‌های ائتلاف آمریکایی و شوراندن آنها علیه حکومت مرکزی سوریه و محور مقاومت و همچنین تبدیل برخی عشایر و قبایل سوری به پیاده نظام آمریکایی‌ها در منطقه می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.