اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان آمریکایی در حسکه جلوگیری کردند

  • کد خبر : 28551
  • 29 مرداد 1402 - 21:07
نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان آمریکایی در حسکه جلوگیری کردند
نیروهای ارتش سوریه کاروان نیروهای اشغالگر آمریکایی را در نزدیکی منطقه تل الذهب در شمال استان حسکه متوقف کردند.

به گزارش اخبار جهادی، کاروان اشغالگران آمریکایی متشکل از چهار خودروی زرهی و تحت پوشش دو هلیکوپتر تهاجمی قصد عبور از نزدیکی تل الذهب در حومه شمالی الحسکه را داشتند که توسط ایست بازرسی ارتش سوریه متوقف شده و پس از مدتی مجبور به عقب نشینی شدند.

شایان ذکر است، بیشتر استان حسکه در کنترل نیروهای ائتلاف آمریکایی و نیروهای نیابتی آن یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. با این وجود، ارتش سوریه هنوز در بخشی از مرکز شهر حسکه (مربع امنیتی) و همچنین بخشهایی از شهر قامشلی و جنوب این شهر و در شبکه ای از پستها و ایستهای بازرسی در حومه شمالی استان حسکه حضور دارد.

این اولین بار نیست که ارتش سوریه مانع از عبور کاروانهای آمریکایی در اطراف قامشلی میشود؛ اما جلوگیری از عبور کاروان آمریکایی در صبح روز ۲۹ مرداد در شرایطی انجام شده است که منطقه شمال شرق سوریه به دلیل اتفاقات اخیر در پرتنش‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

طی هفته‌های اخیر گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش تروریستی آمریکا قصد دارد عملیاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در منطقه با هدف قطع ارتباط مناطق مرزی سوریه و عراق آغاز کند. هرچند که پنتاگون در اوایل هفته جاری وجود چنین طرحی را رد کرده است، اما تحرکات نظامی آمریکا و جابجایی نیروها و تجهیزات در عراق و سوریه چیز دیگری میگوید.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.