اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تجمع اعتراضی اهالی استان‌های درعا و سویداء

  • کد خبر : 28544
  • 29 مرداد 1402 - 20:30
تجمع اعتراضی اهالی استان‌های درعا و سویداء
در پی تصمیم دولت سوریه جهت افزایش قیمت سوخت، استان‌های درعا و سویداء طی چند شب اخیر شاهد تجمعات اعتراضی برخی مردم این کشور بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، در ۲۶ مرداد ماه، تظاهراتی در میدان الکرامه شهر سویداء در اعتراض به وضعیت معیشتی و تصمیم بشار اسد مبنی بر افزایش نرخ سوخت صورت گرفت که معترضان، شعارهایی علیه دولت سوریه و بشار اسد از جمله “سوریه مال ماست نه خانه‌ی بشار اسد” سر دادند.

همزمان با این اعتراضات، گروهی از اهالی روستای المتونه در حومه السویداء در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی، جاده منتهی به دمشق را برای چند ساعت مسدود کردند تا پیام خود مبنی بر لزوم مداخله مقامات و بهبود وضعیت رو به وخامت اقتصادی را به مسئولان سوری برسانند.

با گسترش اعترضات، شعارنویسی‌هایی علیه حکومت سوریه و فراخوانی مردم به اعتصابات توسط افراد ناشناس بر دیوارهای امکان دولتی و خصوصی در سطح شهر السویداء صورت گرفت و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد.

از سوی دیگر، منابع محلی در استان درعا نیز از برگزاری تجمعات اعتراضی در مناطق انخل، طفس، جاسم و تل شهاب خبر دادند. گفته می‌شود معترضان در این تجمعات شعارهایی علیه دولت سوریه سر دادند و خواستار خروج مقامات دولتی سوریه از این مناطق شدند.

شایان ذکر است از آنجایی که سرویس‌های جاسوسی بیگانه طی سال‌های اخیر برای ایجاد آشوب و درگیری‌های مسلحانه در استان‌های جنوبی سوریه سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند، احتمال می‌رود این اعتراضات مردمی رفته رفته به‌طور هدفمند به خشونت و درگیری کشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.