اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خودکشی عامل انفجار تروریستی زینبیه در لبنان

  • کد خبر : 28540
  • 28 مرداد 1402 - 18:45
خودکشی عامل انفجار تروریستی زینبیه در لبنان
پس از محاصره محل حضور عامل انفجار تروریستی منطقه زینبیه دمشق توسط نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت، تروریست تحت تعقیب تصمیم گرفت خود را از طبقه هفتم ساختمانی که در آن مخفی شده بود به پایین پرت کند.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که نیروهای حزب‌الله لبنان پس از آن‌که اطلاعاتی در خصوص ورود مخفیانه یک تبعه سوری به نام “وسام مازن دلا” (متولد سال ۲۰۰۰ میلادی) به لبنان دریافت کردند، شبانه خود را به محل اقامت وی در آپارتمانی در منطقه “حی السلم” واقع در حومه جنوبی بیروت رساندند.

اما وسام مازن دلا که از عاملان بمب‌گذاری در منطقه زینبیه دمشق در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ بود، با دیدن نیروهای امنیتی خود را از بالکن منزلی که در طبقه هفتم قرار داشت، به پایین پرت کرد.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: حزب‌الله لبنان اطلاعاتی در دست داشت که نشان می‌داد این فرد قصد انجام یک عملیات تروریستی جدید، این بار در لبنان را دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی حزب‌الله در سوریه با انجام تحقیقاتی به ارتباط این فرد با جنایت تروریستی شب عاشورای حسینی -علیه السلام-، منطقه زینبیه دمشق، پی برده بودند و به همین دلیل وی را تحت تعقیب قرار دادند. پس از کشف محل اختفای این تروریست، وی خود را به بالکن رساند و خودکشی کرد.

طبق ادعای این روزنامه لبنانی، عملیات دستگیری و یورش به مخفیگاه این تروریست از بیم ارتکاب وسام مازن دلا به یک جنایت تروریستی دیگر، به سرعت و فوری انجام شد زیرا وی در حال ترک محل اقامتش بود.

برخی منابع دیگر نیز مدعی شدند که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که با وجود خودکشی این تروریست، چهار تروریست دیگر که در حال تدارک برای یک عملیات تروریستی در لبنان بودند، بازداشت شدند.

شایان ذکر است در ۵ مرداد ماه، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه زینبیه دمشق منفجر شد که طی این انفجار تروریستی، دستکم ۶ تن شهید و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند. پس از این حادثه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت انفجار در دمشق را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.