اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پهپادهای اسرائیلی در ۱۲۵ کیلومتری مرز ایران!

  • کد خبر : 28532
  • 27 مرداد 1402 - 21:23
پهپادهای اسرائیلی در ۱۲۵ کیلومتری مرز ایران!
بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که چند فروند پهپاد اسرائیلی در ۱۲۵ کیلومتری مرز ایران در فرودگاه شهر یولاخ جمهوری آذربایجان مستقر شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، تصویر ماهواره‌ای (مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۱) از پایگاه نظامی باکو در فرودگاه شهر یولاخ نشان می‌دهد که دستکم یک فروند پهپاد هرمس-۴۵۰ و سه فروند هرمس-۹۰۰ اسرائیلی در این پایگاه مستقر شده است.

آخرین تصاویر ماهواره‌ای از این پایگاه نیز که طی هفته‌های اخیر ثبت شده است نشان می‌دهد که دستکم یک فروند پهپاد هرمس-۴۵۰ و یک فروند هرمس-۹۰۰ همچنان در این پایگاه استقرار دارند. گفتنی است این پایگاه در ۲۶۵ کیلومتری غرب شهر باکو قرار دارد و فاصله آن تا مرزهای ایران (پارس‌آباد) حدود ۱۲۵ کیلومتر است!

فاصله فرودگاه شهر یولاخ تا مرز ایران (پارس آباد)

لازم به ذکر است همکاری نظامی آذربایجان و اسرائیل طی چند سال اخیر به ویژه در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مقامات ارشد دولت آذربایجان تأیید کردند که تسلیحات اسرائیلی در جنگ در برابر ارمنستان، نقش بسزایی داشته است.

پس از افزایش تحرکات اسرائیلی‌ها در باکو، تاکنون چندین بار مقامات ایرانی نسبت به نیات شوم رژیم اسرائیل برای تبدیل خاک جمهوری آذربایجان به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان هشدار دادند اما مقامات باکو با بی‌توجهی نسبت به این هشدارها، به دنبال افزایش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه سیاسی، امنیتی و نظامی می‌باشند و این موضوعات، زنگ خطری جدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. همچنین تحرکات فعلی صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران، واکنش جدی مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدامات را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.