اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات تروریستی علیه اماکن زیارتی؛ طرح جدید دشمنان محور مقاومت علیه جهان اسلام

  • کد خبر : 28481
  • 24 مرداد 1402 - 15:01
حملات تروریستی علیه اماکن زیارتی؛ طرح جدید دشمنان محور مقاومت علیه جهان اسلام
طی هفته‎های اخیر، حملات تروریستی علیه مناطق شیعه نشین و اماکن زیارتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ همزمانی این حوادث و همچین وجود ردپای عناصر گروه تروریستی داعش در این اتفاقات، نشان‌دهنده طرح جدید حامیان این گروه تروریستی علیه جهان اسلام است.

به گزارش اخبار جهادی، در ابتدای مرداد ماه در بازه زمانی ۴۸ ساعت، دو انفجار تروریستی در منطقه استراتژیک زینبیه دمشق رخ داد که طی این حوادث، دستکم ۶ تن شهید و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند. ساعاتی پس از انفجار دوم در دمشق، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت انفجارهای اخیر دمشق را برعهده گرفت.

پس از انفجار دوم و باز شدن پای عناصر داعش در این ماجرا، به نظر می‌رسید که حامیان این گروه تروریستی به دنبال اجرای نقشه‌های شومی برای سوریه می‌باشند. اما حوادث روزهای بعد نشان داد که این اتفاقات تنها برای یک کشور اسلامی از منطقه طرح‌ریزی نشده است!

چند روز بعد از حمله تروریستی در دمشق نیز آتش‌سوزی مشکوکی در کربلا رخ داد و در این حادثه چند تن جان باختند. گرچه علت آتش‌سوزی، انفجار کپسول‌های گاز در یکی از انبارهای پارچه در خیابان امام علی(ع) در نزدیکی‌های حرم مطهر امام حسین (ع) اعلام شد اما احتمال می‌رود این حادثه نتیجه یک اقدام خرابکارانه بوده باشد.

پس از این سلسله اتفاقات، حرم شاهچراغ نیز برای بار دوم در کمتر از یک سال، هدف حمله تروریستی قرار گرفت. این حمله با هدف شکستن اقتدار امنیتی و زیر سوال بردن امنیت ایران و همچنین در ادامه طرح ناامن کردن کشورهای عضو محور مقاومت به ویژه مناطق استراتژیک و اماکن زیارتی صورت گرفت. نوع و شیوه اجرای حمله با توجه به تهدیدات اخیر گروه تروریستی داعش، به این گروه شباهت بسیاری دارد و این موضوع نشان می‌دهد که در نزدیکی ایام اربعین حسینی، دشمنان محور مقاومت با تقویت و برنامه‌ریزی بر گروه تروریستی داعش، سعی دارند به اهداف خود در سایه احیای تروریسم دست یابند.

هدف قرار دادن مناطق گردشگری، زیارتی و استراتژیک از راه‌های مستقیم و غیرمستقیم توسط گروه تروریستی داعش، زنگ خطری برای دستگاه‌های امنیتی محور مقاومت محسوب می‌شود. نهادهای امنیتی عراق، سوریه و ایران باید به دنبال راه حلی جهت مقابله با استراتژی “گرگ تنها” داعش باشند تا این دست از حملات مجددا تکرار نشود. همچنین باید اقدامی در پاسخ به این جنایات تروریستی علیه اتاق فکر دشمنان محور مقاومت صورت گیرد تا دشمن در محاسبات خود تجدیدنظر کند!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.