اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۴۹ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ۶ ماه برای چیست؟

  • کد خبر : 28447
  • 21 مرداد 1402 - 22:26
۴۹ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ۶ ماه برای چیست؟
رسانه‌های ترکیه در حالی از رزمایش‌های بسیار نیروهای مسلح این کشور خبر دادند که دلیل این حجم تحرکات نظامی آشکار نیست.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های ترکیه از تحرکات شدید نیروهای مسلح این کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر دادند، اقدامی که دلیل آن حفظ آمادگی رزمی عنوان شده است.

روزنامه «ینی شفق» روز شنبه در این زمینه نوشت، در بازه زمانی نیم ساله نیروهای مسلح ترکیه به طور فعال در تمریناتی در خاک ترکیه و هم در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ۶ ماهه آغاز سال جاری، نیروهای مسلح ترکیه در مجموع ۷ رزمایش داخلی، پنج رزمایش اختصاصی، ۱۴ رزمایش ناتو و ۲۳ رزمایش دعوتی حضور فعال داشته‌اند.

این روزنامه نوشت، کارآمدی نیروهای مسلح ترکیه از طریق مشارکت ماهرانه در این تمرینات نشان داده شده و مهارت عملیاتی آنها را برجسته می‌کند. فراتر از اجرای این رزمایش‌ها، نیروها از ابتکارات آموزشی ارتش‌های دوست و متحد پشتیبانی کردند.

این روند قرار است در نیمه دوم سال ادامه یابد و نیروهای مسلح ترکیه برای شرکت در تمرینات آتی آماده شوند. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به «تمرین عزم ۲۰۲۳» در سپتامبر ، «مانور مدیترانه شرقی» در نوامبر و «مانور نصرت» در  نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود، اشاره کرد. ارتش ترکیه در رزمایش‌هایی در اسپانیا و آلمان نیز شرکت می‌کند.

 ترکیه در حالی که در تلاش برای حل تنش با یونان، همسایه خود است در عین حال نیم نگاهی به آمادگی رزمی این کشور دارد. ارتش ترکیه در حال حاضر با تروریست‌های پ‌ک‌ک نیز در حال نبرد است و با بهانه مقابله با این تروریست‌های عملیاتی در سوریه نیز انجام می‌دهد.

روزنامه «دیلی صباح» اخیرا در زمینه خرید‌های تسلیحاتی یونان نوشت، همانطور که وزیر دفاع یونان اعلام کرده جنگنده‌ها و ناوچه‌های جدید در فهرست خرید قرار دارند و پیش بینی می‌شود آتن در چهار سال آینده ۱۲.۶۲ میلیارد دلار برای تسلیحات هزینه کند. «نیکوس دندیاس» وزیر دفاع یونان در سخنرانی خود در پارلمان گفت که ۱۹ خرید عمده در چهار سال آینده از جمله خرید دستکم ۲۰  جنگنده« اف-۳۵» و نوسازی ۳۷ فروند هواپیمای «اف-۱۶ بلاک» برنامه ریزی شده است.

ترکیه در امر صادرات تسلیحاتی نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است و این اواخر با عربستان در مونتاژ یک پهپاد به توافق رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.