اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از تهدید شاعر شیعه تا حکم زندان علمدار عاشورای باکو

  • کد خبر : 28391
  • 18 مرداد 1402 - 9:46
از تهدید شاعر شیعه تا حکم زندان علمدار عاشورای باکو

دولت الهام علیف فشارهای خود را بر شیعیان هر روز می‌افزاید و تلاش می‌کند تا نمادهای مذهبی را کم رنگ و حذف کند. کمیته دولتی آزادی های دینی و ارزشهای معنوی از سال گذشته نصب پرچم با نوشته های مربوط به شیعه در عزاداری و مکان‌های مذهبی را ممنوع کرده و این کار جرم تلقی […]

دولت الهام علیف فشارهای خود را بر شیعیان هر روز می‌افزاید و تلاش می‌کند تا نمادهای مذهبی را کم رنگ و حذف کند. کمیته دولتی آزادی های دینی و ارزشهای معنوی از سال گذشته نصب پرچم با نوشته های مربوط به شیعه در عزاداری و مکان‌های مذهبی را ممنوع کرده و این کار جرم تلقی می‌شود.

این تلاش‌ها با مقاومت شیعیان آذربایجان مواجه شده و آنها در برابر تصمیم دولت، بدون خشونت، نافرمانی مدنی می‌کنند.

علمدار عاشورای باکو به زندان می‌رود

سامید حسین اف شهروند اهل لنکران و ساکن شهرک رامانا رایون (استان) صابونچی باکو به اتهام حمل پرچم با نوشته “یا حسین (ع)” در روز عاشورا بازداشت شده است. دادگاه محلی رایون صابونچی این شهروند را به سه سال زندان محکوم کرده! و بعید به نظر می‌رسد که این حکم شکسته شود.
همین شهروند بود که سال گذشته پرچم یا حسین (ع) را در روز عاشورا بر فراز دکل مخابراتی برافراشته بود. پلیس با تضمین اینکه پرچم افراشته می‌ماند از وی خواست تا از دکل پایین بیاید و در ادامه این شهروند را بازداشت و پرچم را پایین آورده بود. سال گذشته سامید حسین اف پس از بازجویی و شکنجه، در دادگاه به ۳۰ روز زندان انفرادی محکوم شده بود.

تهدید شاعر معروف شیعه

رسانه های دولت باکو همچنین دست از تهدید فعالان مذهبی شیعه و اعمال فشار بر آنها بر نمیدارند. رسانه آخار.آذ نوشته است: “اِلشَن خزر” معروف به “حاجی الشن” شاعر و مداح شیعه به اتهام همکاری با سازمان‌های امنیتی ایران و جاسوسی بازداشت شده است!”

اما حاجی الشن در صفحات مربوط به خود در شبکه های اجتماعی این خبر را تکذیب کرده و نوشته است که من هم اکنون در خانه خود هستم!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.