اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه: گروه داعش طی سال جاری ۴۳۵ نفر را در سوریه به قتل رسانده است!

  • کد خبر : 28379
  • 16 مرداد 1402 - 15:11
دیده بان حقوق بشر سوریه: گروه داعش طی سال جاری ۴۳۵ نفر را در سوریه به قتل رسانده است!
یکی از رسانه‌های نزدیک به مسلحین با انتشار گزارشی اعلام کرد که تروریست‌های داعش طی سال جاری میلادی، دستکم ۲۰۶ عملیات در خاک سوریه ترتیب دادند که طی آن‌ها ۴۳۵ نفر کشته شدند.

به گزارش اخبار جهادی، دیده بان حقوق بشر سوریه در ۱۴ مرداد ماه با انتشار گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در سال جاری میلادی، دستکم ۲۰۶ عملیات در خاک سوریه ترتیب داد که طی این عملیات‌ها حدود ۴۳۵ نفر کشته شدند.

در این گزارش آمده است: ۱۰۴ حمله گروه داعش در نقاط مرکزی سوریه (مناطقی که تحت تسلط دولت سوریه می‌باشد) صورت گرفته است که طی آنها‌، ۱۹۲ نظامی سوری و ۱۵۷ غیرنظامی جان باختند. همچنین ۲۰ تروریست نیز در این حملات کشته شدند.

۳۵ مورد از این حملات در حومه شرقی حمص، ۱۰ حمله در حومه جنوبی رقه، ۴۱ حمله در حومه غربی و جنوبی دیرالزور، ۱۵ مورد در حومه شرقی حماه و ۳ مورد در حومه جنوبی حلب صورت گرفت.

بر اساس اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، سایر حملات نیز در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شمال و شرق سوریه انجام شد که در نتیجه این حملات، ۱۲ غیرنظامی و ۴۹ تن از نیروهای SDF کشته شدند. همچنین چهار تروریست نیز کشته شدند.

۷۷ مورد از مجموعه حملاتی که در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه صورت گرفت، در حومه شمالی، شرقی و جنوب شرقی دیرالزور انجام شده است. ۱۲ حمله دیگر در استان رقه، ۱۰ حمله در استان حسکه و ۳ حمله در حومه شمال شرقی حلب صورت گرفت.

اطلاعات ارائه شده توسط دیده بان حقوق بشر سوریه نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش عملیات خود را در سراسر سوریه افزایش داده است. به نظر می‌رسد دلیل افزایش تحرکات و عملیات‌های داعش، فقدان هماهنگی واقعی بین طرف‌های مختلف می‌باشد و تروریست‌ها با سوءاستفاده از این موضوع، اقدامات خود را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.