اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحریر الشام اتهام داعش به این گروه مبنی بر کشتن رهبر داعش را رد کرد

  • کد خبر : 28344
  • 14 مرداد 1402 - 22:27
تحریر الشام اتهام داعش به این گروه مبنی بر کشتن رهبر داعش را رد کرد
سخنگوی گروه تروریستی داعش با انتشار یک پیام صوتی، هیئت تحریر الشام را به قتل سرکرده خود متهم کرد. این در حالی است که ترکیه سه ماه قبل مسئولیت کشته شدن سرکرده داعش را برعهده گرفته بود.

به گزارش اخبار جهادی، ابوحذیفه الانصاری، سخنگوی جدید داعش در ۱۲ مرداد ماه از کشته شدن سرکرده این گروه تروریستی در شمال غرب سوریه خبر داد.

رسانه‌های داعش با انتشار یک فایل صوتی از سخنگوی جدید این گروه تروریستی مدعی شدند که ابوالحسین القرشی، سرکرده داعش توسط هیئت تحریر الشام در یکی از شهرک‌های حومه ادلب به قتل رسیده است.

الانصاری در این فایل صوتی گفته است که هیئت تحریر الشام، جسد سرکرده داعش را برای نشان دادن وفاداری خود به ترکیه تحویل داده است؛ به همین دلیل، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد که دستگاه اطلاعاتی ترکیه از مدت‌ها قبل، ابوالحسین قرشی، سرکرده داعش را تحت رصد داشتند و سرانجام وی را طی عملیاتی در سوریه از پای درآوردند.

پس از این سخنان سخنگوی جدید داعش، هیئت تحریر الشام با انتشار بیانیه‌ای، دست داشتن در عملیات ترور سرکرده داعش را رد کرد.

شایان ذکر است هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) زمانی شاخه داعش در سوریه بود اما پس از سال ۲۰۱۴، اختلافاتی میان طرفین شکل گرفت و درگیری بین این دو گروه تروریستی آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.