اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اردوغان آماده دیدار با اسد است اما نه برای خروج از سوریه!

  • کد خبر : 28153
  • 28 تیر 1402 - 12:20
اردوغان آماده دیدار با اسد است اما نه برای خروج از سوریه!
رئیس جمهور ترکیه، کشوری که حامی اصلی گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه محسوب می‌شود، از آمادگی خود برای دیدار با همتای سوری خود خبر داد اما به شرط آنکه از شمال سوریه خارج نشوند.

به گزارش اخبار جهادی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل اظهار داشت که آماده گفتگو با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است اما اگر خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه به عنوان شرط مذاکره تعیین شود، با وی دیدار نخواهد کرد.

کشور ترکیه، بزرگترین حامی نظامی و سیاسی مسلحین سوری بوده است که مناطق قابل توجهی را در شمال غربی سوریه در مرز ترکیه تحت کنترل خود دارند. آنکارا ده‌ها پایگاه در این مناطق ایجاد کرده و هزاران نیرو در شمال سوریه مستقر کرده است تا مانع از آزادسازی این مناطق توسط ارتش سوریه و سایر متحدان آن شود. ترکیه همچنین از سال ۲۰۱۱ به عنوان پایگاه و حامی برای گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه بوده است.

طی ماه‌های اخیر، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر آغاز یک عملیات جدید در مناطق شمالی سوریه به بهانه مبارزه با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) انجام شد. همزمان با گمانه‌زنی‌ها، وزرای دفاع ترکیه و سوریه در نشستی تاریخی برای اولین بار پس از ۱۱ سال با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. وزرای خارجه دو کشور نیز در پیش از انتخابات ترکیه، در مسکو و در قالب بخشی از مذاکرات تحت نظارت روسیه، طی جلسه‌ای دیدار و گفتگو کردند.

در حالی که تنش‌ها بین سوریه و ترکیه همچنان ادامه دارد، کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با دولت سوریه می‌باشند. احیای روابط با دمشق پس از زمین لرزه مرگبار اخیر در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه و برقراری مجدد روابط بین عربستان سعودی (از حامیان اصلی مسلحین در سوریه) و ایران با میانجیگری چین، با سرعت بیشتری در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.