اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

المیادین: تحرکات نظامیان آمریکایی و نیروهای وابسته در دیرالزور افزایش یافته است!

  • کد خبر : 28077
  • 24 تیر 1402 - 13:31
المیادین: تحرکات نظامیان آمریکایی و نیروهای وابسته در دیرالزور افزایش یافته است!
یک شبکه لبنانی به نقل از منابعی مدعی شد که تحرکات نیروهای ائتلاف آمریکایی و عوامل وابسته به آن در شرق رود فرات افزایش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی، شبکه لبنانی المیادین در ۲۴ تیر ماه به نقل از منابع محلی اعلام کرد که تحرکات نیروهای ائتلاف آمریکایی و عوامل وابسته به آن در شرق رود فرات با هدف حمله به مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت در کرانه غربی رود فرات افزایش یافته است.

بر اساس ادعای این شبکه، ده‌ها نظامی آمریکایی جهت تقویت توان دفاعی و عملیاتی، وارد پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو و میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور شدند.

گفتنی است روز گذشته، یک فروند هواپیمای Bombardier E-11A آمریکایی طی دو مرتبه بر فراز مناطق شرقی سوریه (شرق دیرالزور، منطقه الشدادی واقع در استان حسکه) و مناطق غربی عراق به پرواز درآمد. هواپیمای Bombardier E-11A، وظیفه رله ارتباطات رادیویی و ایجاد درگاه‌های ارتباطی میان واحدهای عمل کننده در میدان نبرد را بر عهده دارد.

همزمان با این تحرکات، برخی منابع محلی نیز از ورود نیروهای جیش الثوار (از یگان‌های زیر مجموعه SDF) و نیروهای الصنادید (جوانان قبیله شمر که تحت فرماندهی SDF و حمایت ائتلاف آمریکایی می‌باشند) به اطراف تاسیسات گازی کونکو و روستاهای حومه شمالی دیرالزور خبر می‌دهند.

علاوه بر افزایش تحرکات در استان دیرالزور، گفته می‌شود ائتلاف آمریکایی به مسلحین جیش سوریه الحره (مغاویر الثوره سابق) مستقر در پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص نیز دستور آماده‌باش داده است. فرماندهان آمریکایی از مسلحین جیش سوریه الحره خواستند تا در برابر هرگونه حمله احتمالی به شعاع ۵۵ کیلومتری پایگاه التنف آمادگی لازم را داشته باشند.

تاکنون علت این تحرکات به طور دقیق مشخص نشده است. این اخبار در حالی منتشر شده است که چندی قبل، رسانه‌های نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اخبار منتشر شده در خصوص افزایش تحرکات نیروهای SDF و ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور را تکذیب کرده بودند؛ با این وجود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تحرکات طرف‌های مختلف اعم از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت و نیروهای SDF و ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور طی هفته‌های اخیر با افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.