اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افزایش تعداد تلفات فلسطینی‌ها در سایه استمرار درگیری‌ها در جنین

  • کد خبر : 27880
  • 13 تیر 1402 - 10:33
افزایش تعداد تلفات فلسطینی‌ها در سایه استمرار درگیری‌ها در جنین
نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات “خانه و باغ” در جنین، مقداری از تسلیحات و مواد منفجره متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطین را کشف و ضبط کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل در ادامه عملیات “خانه و باغ” در جنین، به چند مقر متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطین یورش بردند که طی این اقدام، درگیری مسلحانه شدیدی میان آنها و نیروهای مقاومت آغاز شد.

در پایان این درگیری‌ها، نظامیان اسرائیلی وارد مقرهای مقاومت فلسطین شده و مقداری تسلیحات و مواد منفجره از این مکان‌ها کشف و ضبط کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی کشف و ضبط مقدار زیادی مواد منفجره از انواع مختلف، فشنگ و اسلحه در مقرهای متعلق به مقاومت فلسطین در جنین شد.

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک با نیروهای شاباک در جنین، یک مقر فرماندهی مقاومت فلسطین را شناسایی و پاکسازی کرده است. بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، این مقر جهت کنترل اوضاع امنیتی و هدایت نیروها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در دومین روز عملیات خانه و باغ، رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نظامیان اسرائیلی، ۱۲۰ فلسطینی را در جنین به اسارت گرفته‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ارتش این رژیم بیش از ۳۰۰ بمب دست‌ساز را در یکی از کارگاه‌های ساخت مواد منفجره در اردوگاه جنین کشف کرده و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که نهادهای امنیتی اسرائیلی پیش‌بینی کرده بودند.

در سایه تداوم درگیری‌ها میان نظامیان اسرائیلی و نیروهای مقاومت فلسطین در جنین، آمار تلفات فلسطینی‌ها به ۱۰ شهید و ۱۰۰ زخمی افزایش یافت. حال ۲۰ تن از زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده است.

طبق اعلام منابع محلی، رژیم صهیونیستی به دنبال تخلیه کامل اردوگاه جنین از فلسطینی‌ها است تا گروه‌های مقاومت را در این اردوگاه به طور گسترده بمباران و نابود کند. اشغالگران اسرائیلی به دنبال دست زدن به جنایتی بزرگ در جنین هستند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تا این لحظه نزدیک به ۵۰۰ خانواده فلسطینی را از اردوگاه جنین خارج کرده است. این سازمان تاکید کرد که با توجه به حجم ویرانی‌ها در جنین با سختی زیادی برای خارج کردن فلسطینیان از این اردوگاه مواجه است.

گفتنی است عملیات نظامی جدید رژیم اسرائیل علیه جنین به نام “خانه و باغ” در بامداد ۱۲ تیر ماه آغاز شد که تا این لحظه بیش از ۱۱۰ فلسطینی در جریان این عملیات شهید و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: ۱۱۰ شهید و زخمی در حمله گسترده اسرائیل به جنین (ویدیو)

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.