اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یک شهید و دو زخمی در حمله پهپادی مسلحین به لاذقیه و حماه

  • کد خبر : 27758
  • 03 تیر 1402 - 16:36
یک شهید و دو زخمی در حمله پهپادی مسلحین به لاذقیه و حماه
در پی دو حمله پهپادی مسلحین به مناطقی در استان‌های حماه و لاذقیه، یک غیرنظامی شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه‌های مسلح مستقر در ادلب، روز جمعه ۲ تیر ماه، منطقه‌ “القرداحه” واقع در استان لاذقیه را با استفاده از یک فروند پهپاد مورد هدف قرار دادند که طی این حمله یک شهروند سوری شهید و یک تن دیگر زخمی شد. منطقه القرداحه، در ۱۰ کیلومتری پایگاه هوایی روسیه به نام “حمیمیم” واقع در لاذقیه قرار دارد.

در همین رابطه، یک نظامی سوری به خبرگزاری سانا گفت: به دنبال حمله پهپادی تروریست‌ها به زمینی کشاورزی در مجاورت درمانگاه القرداحه، یک جوان ۲۵ ساله غیرنظامی به نام “محمد هانی سلطانه” شهید و یک غیرنظامی دیگر زخمی شد. در این حمله به یکی از ساختمان‌های مجاور نیز خساراتی وارد شده است.

ساعاتی بعد، منطقه “دیر شمیل” واقع در استان حماه نیز هدف حمله پهپادی مسلحین قرار گرفت که در نتیجه این حمله، یک زن مجروح شد و خساراتی جزئی به بار آمد.

پس از حملات پهپادی مسلحین به حماه و لاذقیه، جنگنده‌های روسیه مواضع مسلحین هیئت تحریر الشام و حزب ترکستانی در شمال لاذقیه را مورد هدف قرار دادند. همزمان با حملات هواگردهای روسی، توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع مسلحین در مناطق الفطیره، کفرعوید، سفوهن، کنصفره و بنین واقع در ادلب را مورد هدف قرار داد. تا این لحظه از تعداد تلفات این حملات اطلاعاتی منتشر نشده است.

اگرچه منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه مشمول توافق آتش‌بس روسیه و ترکیه است که در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی امضا شد، اما این منطقه شاهد بمباران و تبادل آتش مکرر بین نیروهای ارتش سوریه و مسلحین می‌باشد. همچنین طی ماه‌های اخیر، مسلحین هیئت تحریر الشام با نقض آشکار آتش، عملیات‌هایی را در محورهای غرب حلب و جنوب ادلب انجام دادند که طی آن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه شهید و مجروح شدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.