اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شوک صهیونیست‌ها با پیشرفت شتابنده مقاومت در کرانه باختری

  • کد خبر : 27698
  • 31 خرداد 1402 - 19:50
شوک صهیونیست‌ها با پیشرفت شتابنده مقاومت در کرانه باختری
سردبیر روزنامه رأی‌الیوم، با واکاوی 2 عملیات اخیر شوکه‌کننده مقاومت فلسطین طی تنها 24 ساعت، از پیشرفت شتابنده مقاومت در کرانه باختری و ورود به مرحله انتقالی جدید خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، تنها ۲۴ ساعت پس از تجاوز روز دوشنبه ( ۱۹ ژوئن) رژیم صهیونیستی به جنین که ۵ شهید و ۶۶ مجروح برجای گذاشت، مقاومت فلسطین بسیار سریعتر از محاسبات دشمن اشغالگر، با یک عملیات ویژه، به آن پاسخ داد. 

بیشتر بخوانید:
عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری؛ چهار صهیونیست کشته شدند
آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

با وجود آنکه مقاومت فلسطین در همان روز تجاوز نظامیان اشغالگر به جنین، با تله‌ها و کمین‌های انفجاری، خودروهای زرهی صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد و موجب هلاکت هفت نظامی صهیونیست شد و کار را به جایی رساند که تل‌آویو پس از ۲۰ سال، برای نخستین‌بار از نیروی هوایی خود کمک بگیرد، روز گذشته نیز در عملیاتی ویژه، انتقام خون شهدای جنین را گرفت.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی در این خصوص، نوشت: «یک گروه شامل سه‌ نفر از اعضای مقاومت فلسطین، روز گذشته ، بسیار سریعتر از محاسبات ژنرال‌های صهیونیست، به شهرک صهیونیست‌نشین “عیلی” در نزدیکی نابلس حمله کردند و موجب کشته شدن چهار شهرک‌نشین و زخمی شدن هفت نفر دیگر شدند که حالی برخی از آنها وخیم گزارش می‌شود».

یکی از مجریان این عملیات، پیش از آن‌که به شهادت برسد، با استفاده از تفنگ «M-۱۶» ساخت آمریکا، یک پمپ بنزین پر رفت و آمد صهیونیستها را گلوله‌باران کرد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که گلوله‌های این تفنگ، بسیاری از گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این گلوله‌ها در کرانه باختری ساخته شده‌ و از خارج از کشور قاچاق نشده‌ یا از دلالان اسلحه خریداری نشده است. کارشناسان این موضوع را با توجه به تراش‌های روی پوکه گلوله‌ها کشف کرده‌اند.

به نوشته این نویسنده سرشناس فلسطینی، استفاده از این نوع تفنگ‌های خودکار، پیشرفتی جدید و شتابنده است که نشان‌دهنده آغاز مرحله انتقالی جدید در مقاومت در برابر اشغالگری است که نتایج بسیاری را به دنبال خواهد داشت، از جمله مهمترین آنها، هزینه‌تراشی بالا از نظر مالی، انسانی و روانی، برای اشغال اراضی فلسطین و شهرک‌سازی است. این برای نخستین بار از زمان قیام مسلحانه نخست در فلسطین که از سال ۲۰۰۰ آغاز شد و پنج سال به طول انجامید، اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: «زمانی که می‌گوییم، این مرحله انتقالی برای مقاومت، خطرناک‌تر است، منظور این است که توسعه‌ سایر اقدامات مقاومتی مانند استفاده از سلاح سرد چاقو و زیرگیری صهیونیست‌ها با خودرو، است. امری که  پایان “اشغال پنج ستاره” را تسریع می‌کند که پس از توافق اسلو تقویت شد و به لطف هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان در رام‌الله، ادامه یافت».

عطوان تصریح کرد: «ما با دو تحول بزرگ و غافلگیرکننده روبرو هستیم که در ۲۴ ساعت گذشته خود را نشان داد و ممکن است تحولاتی دیگر، زودتر از آنچه ما انتظار داریم؛ روی دهد».

نخست: نصب کمین‌های هوشمندانه برای تانک‌های اشغالگران و استفاده از بمب‌های کاشته شده در مسیر تانک‌ها و خودروها زرهی و انفجار آنها از دور با دقتی بالا در زمان یورش نظامیان ارتش، گارد مرزی و یگان مستعربین در روز دوشنبه به اردوگاه جنین. امری که به اعتراف ارتش صهیونیست، به نابودی یک خودروی زرهی و زخمی شدن هفت نظامی صهیونیست منجر شد. 

دوم: پاسخ فوری و سریع با مسلسل در حوالی شهر نابلس برای انتقام خون شش شهیدی که در دفاع از اردوگاه جنین جانشان را فدا و با خودروهای زرهی و بالگردهای ارتش اسرائیل مقابله کردند.

ما در مقابل یک جنگ حقیقی قرار داریم که طرف اول آن، مقاومت است که از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و ارتشی که به زعم خود چهارمین ارتش قدرتمند جهان است، استفاده می‌کند. ارتشی که به انواع تجهیزات مدرن مجهز است و از حمایت دو دستگاه امنیتی و نظامی درجهان برخوردار است. اما تا به حال پیروزی نصیب جناح “ضعیف” مقاومت شده که در نهایت نیز مانند همتایان خود در ویتنام، غزه، الجزایر، افغانستان، لبنان، عراق و …پیروز میدان خواهد بود.

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این پیروزی و هزینه گزاف آن را بپذیرد و در کنار یک بشکه باروت زندگی کند، زیرا خسارات آن در سطوح دور و نزدیک بسیار زیاد خواهد بود و این، دلیل شروع پرواز سریع سرمایه‌گذاران از اراضی اشغالی و خارج شدن آنها و شرکت‌های فناوری، کاهش ارزش “شِکل” (واحد پول رژیم صهیونیستی)، افزایش مهاجرت معکوس را روشن می‌کند. زیرا این مقاومت، فقدان امنیت و فروپاشی ثبات رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی نازی و افراطی که اتفاقا یکی از اعضای بانفوذ در کابینه بنیامین نتانیاهو، است، خواستار عملیات گسترده در کرانه باختری برای نابود کردن مقاومت و ضربه فنی کردن آن در سریع‌ترین زمان ممکن است تا از این طریق، قدرت بازدارندگی این رژیم را که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر از بین رفته، بازگرداند.

عطوان نوشت: «گویا اسموتریچ فراموش کرده که رژیم اشغالگر دهه‌ها است که از هر سلاحی در زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی خود، غیر از بمب‌های هسته‌ای علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده است و با این وجود از ریشه‌کن کردن مقاومت که نسل به نسل، ادامه می‌یابد، شکست خورده است. ضمن اینکه، نسل‌های جدیدتر، قوی‌تر و هوشمندتر و باصلابت‌تر از نسل‌های پیشین هستند». 

وی ادامه داد: اگر تانک‌ها، بالگردها و جنگنده‌های اف-۱۶ نتوانستند اردوگاه جنین را کنترل کنند، آیا می توانند شهر نابلس، جبل النار و دیگر شهرهای شمال کرانه باختری را کنترل کنند؟  حتی اگر کنترل کنند، آیا می توانند در این مناطق باقی بمانند؟ آیا همین‌ها نبودند که [چند سال پیش] در تاریکی شبی بدون ماه، به همراه شهرک‌نشینان صهیونیست از نوار غزه گریختند؟

ژنرال اسحاق رابین، پنجمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در اغلب جنگ‌های این رژیم علیه عرب‌ها حضور داشت، متقاعد شده که غیرممکن است نیروهایش، مقاومت را شکست دهند و مردم فلسطین را به زانو درآورند. 

عطوان در ادامه به سخنرانی مشهور رابین اشاره کرد و نوشت: «او که گفته بود آرزو دارد روزی بیدار شود و ببیند که غزه در دریا غرق شده است، در نهایت به پیمان اسلو که بزرگترین دستاورد فریب و پستی صهیونیست‌ها در تاریخ است، متوسل شد و سپس نخستین قربانی این فریبکاری به دست نازی‌های افراطی قدیم و جدید بود که آن‌قدر احمق بودند که نیت رابین را درک نکردند. همان‌ها اکنون با کابینه جدید اسرائیل به ریاست نتانیاهو همراه هستند و در همان مسیر سابق در حرکتند».

عطوان تاکیدمی‌کند: دولت اشغالگر، هرچقدر هم که زرادخانه‌اش مملو از سلاح، هواپیما، موشک و سرباز باشد، در این جنگ پیروز نخواهد شد، بازدارندگی را باز نخواهد گرداند و امنیت را برای شهرک‌نشینان خود تأمین نخواهد کرد، مگر پس از به رسمیت شناختن حقوق مشروع مردم و پایان دادن به اشغال تمام اراضیش فلسطین بدون هیچ استثنایی.

در پایان این یادداشت آمده است: «بگذار اسموتریچ هر طور که می‌خواهد تهدید کند  راستی ایتمار بن گویر، قُل دیگر او کجا ناپدید شده است. بگذار هرجور می‌‌خواهد تهدید کند، همانطور که همتایان سابق او تهدید می‌کردند که مقاومت را در هم می‌شکنند. تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که این مقاومت پیروز خواهد شد. زیرا مقاومتی متفاوت است و در مقایسه با گذشته، از ابتکار بیشتری برخوردار است. دارای سلاح، مردان مبارز، حق، عدالت و تاب‌آوری بالایی است. از رهبران تسلیم شده فاسد فلسطینی خط نمی‌گیرد».

عطوان تاکید کرد: «چه فلسطینی و چه عرب، در انتفاضه مسلحانه نخست، با سلاح‌های ساده بود، پنج سال تمام ایستادگی کرد و متوقف نشد تا اینکه دومین فریب رهبری خود را خورد که با نقشه راه و کمیته چهارجانبه و وعده‌های دورغین صلح و تشکیل کشور مستقل، به تسلیم متقاعد شده بود. قیام مسلحانه کنونی و گردانهای جوان آن از این همه فریب اسرائیلی، بین المللی و حتی عربی “مصون” هستند..چیزی نمانده است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.