اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

  • کد خبر : 27619
  • 29 خرداد 1402 - 14:40
آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، چهار فلسطینی شهید و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نظامیان رژیم اسرائیل در ۲۹ خرداد ماه به اردوگاه جنین یورش بردند که در پی آن درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست که طی این درگیری چهار فلسطینی شهید و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

در جریان این یورش، بمب‌های کنار جاده‌ای مقاومت در مسیر کاروان ارتش اسرائیل منفجر شد که در نتیجه این انفجار، چند نظامی صهیونیست زخمی شدند. ویدیوی لحظه‌ی انفجار در مسیر نظامیان اسرائیلی که توسط خبرنگاران محلی ضبط و منتشر شده است، سر و صدای زیادی را در رسانه‌های بین‌المللی به راه انداخته است.

لحظه انفجار بمب در مسیر خودروهای ارتش اسرائیل

در همین رابطه، خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان واللا گفت: ارتش اسرائیل با کمین امروز در جنین غافلگیر شد، این کمین شبیه کمین‌های حزب الله و حماس بود. بمب منفجر شده حدود ۴۰ کیلو وزن داشته که موجب وارد آمدن خسارت به خودروی زرهی و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی شده است. این بمب شبیه بمب‌های مورد استفاده در جنوب لبنان یا غزه است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در جنین ۵ الی ۷ خودروی گشتی این رژیم از کار افتاده و به آن‌ها خسارات سنگین وارد شده است.

همچنین امیر بوخبوط، تحلیلگر نظامی اسرائیلی با اشاره به این حادثه گفت: حمله بعدی به جنین برای نیروهای اسرائیلی کار آسانی نخواهد بود، سوالی که اینجا مطرح می‌باشد این است که چطور سازمان اطلاعات و نیروهای ارتش اسرائیل از میزان قدرت بمب‌های فلسطینیان اطلاع نداشتند؟

در ادامه درگیری‌ها، گروهی از نظامیان اسرائیلی در کمین نیروهای مقاومت فلسطین گرفتار شدند که ارتش اسرائیل جهت پوشش آنان و ایجاد راهی برای عقب‌نشینی نیروهای خودی، مناطقی در جنین را با استفاده از بالگرد مورد هدف قرار داد. این نخستین حمله هوایی به جنین پس از انتفاضه دوم فلسطین (حدود ۲۰ سال قبل) به شمار می‌رود.

لحظه حمله بالگرد ارتش اسرائیل به اهدافی در جنین

پس از حمله هوایی اسرائیل، کتائب القدس (گردان جنین) اعلام کرد که در چارچوب عملیات “بأس الاحرار”، بالگرد اسرائیلی که در حال هدف قرار دادن منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین بود و در ارتفاعات پایین گشت‌زنی می‌کرد را در آسمان منطقه جابریات هدف تیراندازی قرار داده است.

رسانه‌های عبری همزمان با پایان یافتن تبادل آتش در جنین، شماره مجروحین ارتش اسرائیل در درگیری‌های امروز را ۷ تن اعلام کردند. گفته می‌شود نظامیان مجروح اسرائیلی در جنین، با بالگرد نظامی به بیمارستان رمبام در حیفا منتقل شدند.

لحظه انتقال مجروحین اسرائیلی به مراکز درمانی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.