اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری نظامیان اسرائیلی با ساکنان جولان (ویدیو)

  • کد خبر : 27694
  • 31 خرداد 1402 - 19:38
درگیری نظامیان اسرائیلی با ساکنان جولان (ویدیو)
برای دومین روز متوالی نظامیان رژیم صهیونیستی با ساکنان جولان اشغالی درگیر شده و به سوی آنها گاز اشک‌آور و گلوله‌های دودزا شلیک کردند.

نظامیان اسرائیلی در ۳۱ خرداد ماه برای دومین روز متوالی با اهالی جولان اشغالی سوریه، به دلیل اعتراضشان به اشغال اراضی کشاورزی به بهانه احداث توربین‌های بادی درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست، روز گذشته نیز از ورود ساکنان جولان اشغالی به اراضیشان در منطقه الحفایر در شرق روستای مسعده جلوگیری کردند و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

صدها نفر از اهالی جولان اشغالی ساعاتی قبل با تجمع در مقام “ابی ذر الغفاری” در اعتراض به تجاوزهای جنایتکارانه اسرائیل، اعتصاب کردند. ارتش اسرائیل نیروهای خود را برای محاصره مناطق کشاورزی که قرار است در آن، پروژه “توربین‌های غول پیکر” اجرایی شود، مستقر کرد و از ورود صاحبان این اراضی کشاورزی جلوگیری کرد. اقدامی که به درگیری میان ساکنان جولان اشغالی و اشغالگران منجر شد و طی آن، ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین رابطه، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از مواضع ساکنان جولان اشغالی و مخالفت آنها با طرح های اشغالگر اسرائیلی برای غصب هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه به بهانه نصب توربین‌های بادی قدردانی کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که جولان، سوری و عربی است و باقی خواهد ماند و بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه می‌باشد که بازگشت آن به خاک کشور قطعی است.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی مدتهاست که در جولان اشغالی به بهانه اجرای پروژه توربین های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور می‌باشد که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده زیرا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت این اراضی است.

ویدیویی از درگیری نظامیان اسرائیلی با اهالی جولان اشغالی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.