اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کویت مشتری جدید پهپادهای بیرقدار ترکیه!

  • کد خبر : 27531
  • 24 خرداد 1402 - 12:56
کویت مشتری جدید پهپادهای بیرقدار ترکیه!
ارتش کویت از امضاء قراردادی به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار با ترکیه جهت خرید پهپادهای بیرقدار خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش کویت در ۲۳ خرداد ماه از انعقاد قراردادی به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار با ترکیه جهت خرید پهپادهای بیرقدار خبر داد. وزارت دفاع کویت نیز طی بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد: دو طرف به طور مستقیم و بدون واسطه در این رابطه مذاکره کرده‌اند. بر اساس این بیانیه، هدف از امضای این قرارداد تقویت توانایی‌های دفاعی ارتش کویت است.

این قرارداد شامل تجهیز تاسیسات مربوط به پهپاد، ایستگاه‌های کنترل زمینی سیار، نگهداری و پشتیبانی لجستیک، تامین تجهیزات، آموزش کادر پرواز و افراد فنی، تامین اطلاعات فنی پیشرفته و به‌روزرسانی سیستم‌ها و احداث سیستم شبیه‌سازی و پشتیبانی فنی به مدت سه سال می‌شود.

گفتنی است پهپادهای بیرقدار در ماه جولای ۲۰۱۹ میلادی توسط نظامیان کویتی مورد آزمایش قرار گرفت و بر اساس اعلام وزارت دفاع کویت، این پهپاد در شرایط سخت آب و هوایی مانند دمای بالای هوا، وزش باد و طوفان شن، رکورد پرواز مداوم به مدت ۲۷ ساعت و ۳ دقیقه را ثبت کرد.

علی‌رغم ادعا و تبلیغات گسترده ترکیه در خصوص پهپاد بیرقدار، عملکرد این پهپاد در جنگ اوکراین و روسیه نشان داد که بیرقدار هیچ شانسی در برابر سامانه‌های پدافندی پیشرفته ندارد و این پهپاد تاکنون عملا به هیچ سامانه پدافندی نه نگفته است!
پیش‌تر رئیس انجمن شرکت‌های دفاعی اوکراین اذعان کرده بود که پهپادهای بیرقدار ترکیه به دلیل آسیب‌پذیری شدید در برابر سامانه‌های دفاع هوایی، هیچ کارایی رزمی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.