اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

به‌کارگیری نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران توسط حشد الشعبی (ویدیو)

  • کد خبر : 27539
  • 24 خرداد 1402 - 18:47
به‌کارگیری نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران توسط حشد الشعبی (ویدیو)
سازمان حشد الشعبی با انتشار ویدیویی از پرواز نسخه صادراتی پهپاد ایرانی مهاجر۶ با نام پهپاد "M6" خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، سازمان حشد الشعبی عراق در ۲۴ خرداد ماه با انتشار ویدیویی از حضور پهپاد “M6” در یک رزمایش نظامی خبر داد. گفته می‌شود این پهپاد نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران می‌باشد اما تغییراتی توسط نیروهای متخصص سازمان حشد الشعبی عراق بر روی این پهپاد ایرانی انجام شده است.

در ویدیوی منتشر شده توسط حشد الشعبی، پهپاد مهاجر۶ در یک ماموریت تمرینی با استفاده از دو بمب قائم۵، با دقت بالا دو هدف تمرینی خود را منهدم می‌کند. دقت بالای اصابت و آسانی هدایت و کار با این پهپاد به خوبی در این ویدیو مشهود است.

پیش‌تر در سال ۱۴۰۰، پهپاد مهاجر۶ به همراه برخی دیگر از تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت ایران از جمله امرپ طوفان، جیپ سفیر، پهپاد چمروش و راکت اندازهای رعد در جریان رژه نیروهای حشد الشعبی در اردوگاه شهید ابو منتظر المحمداوی (اشرف سابق) واقع در استان دیالی به نمایش درآمده بود.

پهپاد شناسایی رزمی مهاجر۶ یک پهپاد کلاس متوسط ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است. این پهپاد ابتدا به‌طور رسمی در فرودین ماه ۱۳۹۶ در جریان بازدید رئیس جمهور وقت ایران از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی وزارت دفاع رونمایی‌ شد. پهپاد مهاجر۶ را می‌توان موفق‌ترین پهپاد صادراتی ایران دانست. این پهپاد به عراق (حشد الشعبی) و اتیوپی صادر شده است.

به نظر می‌رسد که سازمان حشد الشعبی با کمک متخصصان ایرانی به نقطه‌ مطلوبی جهت کنترل، به‌کارگیری پهپادها و تغییرات بر روی آنها رسیده است. طی سال‌های اخیر سازمان حشد الشعبی برنامه‌ریزی‌هایی را در خصوص تقویت یگان هوایی خود انجام داد زیرا شهید ابومهدی المهندس پیش از شهادت، بر لزوم تاسیس نیروی هوایی سازمان حشد الشعبی تاکید کرده بود.

ویدیویی از به‌کارگیری نسخه صادراتی پهپاد مهاجر۶ ایران توسط سازمان حشد الشعبی عراق

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.