اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تشکیل واحد جدیدی در ارتش اسرائیل برای جنگ با ایران!

  • کد خبر : 27478
  • 21 خرداد 1402 - 16:22
تشکیل واحد جدیدی در ارتش اسرائیل برای جنگ با ایران!
یک رسانه اسرائیلی طی گزارشی از تشکیل واحد جدیدی در سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل برای آمادگی جهت جنگ احتمالی با ایران خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت از تشکیل واحد جدیدی در سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) به نام “واحد ۵۴” برای آمادگی جهت جنگ احتمالی با ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان جدید، حاصل طرح به روز شده‌ای می‌باشد که توسط ارتش و نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای و دیگر مراکز حساس ایران تهیه شده است.

آحارونوت به نقل از افسران این واحد جدید نوشت: این یک تغییر اصولی در نوع تفکر و برنامه‌ریزی و ارتش مجبور به انجام آن شده است، چرا که جنگ با ایران به هیچ وجه مشابه جنگ با حزب‌الله یا عملیات علیه حماس و جهاد اسلامی در غزه نخواهد بود.

این افسر گفت: فرمانده این واحد و سایر نیروها به طور روزانه اقدام به تفکیک اطلاعاتی بخش‌های مختلف از سپاه پاسداران می‌کنند و به بررسی روش جنگی و آموزشی آن‌ها می‌پردازند. همینطور در سرتاسر ایران، هزاران هدف نظامی وجود دارد که اسرائیل می‌تواند به آنها حمله کند، اما ستوان Y، یکی از اعضای یگان جدید اسرائیل، موظف است مهم‌ترین اهداف را شناسایی کند.

گفته می‌شود در حالت کلی وظیفه این واحد، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص سپاه پاسداران است. این واحد ۳۰ نیرو دارد که یک سوم آن‌ها افسر هستند و فرماندهی آن‌ها را نیز یک سرگرد اطلاعاتی با نام اختصاری “د” (D) بر عهده دارد.

یکی دیگر از اعضای این واحد به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: ما تمامی بخش‌های سپاه پاسداران (نه فقط سپاه قدس) را تحلیل می‌کنیم. ایران از لحاظ مساحت کشور بزرگی است. آن‌چه که ما جمع‌آوری کرده و در مورد آن بحث می‌کنیم تأثیر مستقیمی بر توانایی ارتش اسرائیل دارد و بر اساس طرحی است که ستاد مشترک سال‌هاست آن را ترسیم کرده تا زیربنای قدرت ارتش اسرائیل در سال‌های آتی باشد.

وی اظهار داشت: هر روز اهداف بیشتری را بر اساس درجه‌بندی‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنیم و بهترین راه برای ضربه زدن به آن‌ها را یاد می‌گیریم، بانک اهداف خود را صرف نظر از تأسیسات هسته‌ای ایران دو برابر کرده‌ایم. این موضوع با جنگ‌هایی که طی سال‌های اخیر داشته‌ایم تفاوت دارد، رویارویی همه جانبه نظامی داستان دیگری است.

یدیعوت آحارونوت در پایان گزارش خود نوشت: این واحد در کنار نمایندگانی از دیگر واحدهای اطلاعاتی مانند ۸۲۰۰ و ۹۹۰۰ و اندکی کمک از سوی آمریکایی‌ها طرح اطلاعاتی جنگی را آماده کرده‌اند که کسی وقوع آن را تصور نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.