اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفیر باکو در آمریکا: روابط آذربایجان با اسرائیل، عمیق، گسترده و استراتژیک است!

  • کد خبر : 27429
  • 18 خرداد 1402 - 12:38
سفیر باکو در آمریکا: روابط آذربایجان با اسرائیل، عمیق، گسترده و استراتژیک است!
سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا مدعی شد روابط باکو با واشنگتن و تل‌آویو تهدیدی برای هیچ کشور دیگری نیست.

به گزارش اخبار جهادی، خزر ابراهیم، سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا طی مصاحبه با رسانه جوئیش نیوز سیندیکیت مدعی شد روابط باکو با واشنگتن و تل‌آویو تهدیدی برای هیچ کشور دیگری نیست.

وی اظهار داشت: اتحاد و ائتلاف جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی و آمریکا در راستای منافع و دیدگاه ملی آن است و برای تهدید کسی طراحی نشده است. روابط دوجانبه و سه جانبه باکو، واشنگتن و تل‌آویو عمیق، گسترده و استراتژیک است و به صورت هفتگی با دیدارهای سطح بالا دنبال می‌شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا اعلام کرد: باکو و تل‌آویو به عنوان شرکای کلیدی در زمینه امنیت سایبری و نفت به شمار می‌روند و باکو اخیرا سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح کرده است.

سفیر باکو در واشنگتن با اشاره به روابط با تل‌آویو و مواضع ایران در این خصوص مدعی شد: هر کاری که با شرکای خود انجام می‌دهیم، برای خودمان انجام می‌دهیم. ما این کار را بر اساس منافع ملی خود انجام می‌دهیم. ما این اقدامات را بر اساس ارزش‌ها و چشم انداز مشترک خود انجام می‌دهیم. ما در نظم بین‌الملل مبتنی بر قواعد یکسان هستیم و هر چه نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد در جهان بیشتر باشد، برای منطقه ما و جهان بهتر است.

این سخنان در حالی مطرح شده است که الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در فروردین ماه ۱۴۰۲ طی یک نشست خبری عنوان کرده بود که جمهوری آذربایجان و اسرائیل درباره خطر ایران با هم اشتراک نظر دارند. ایران منطقه ما را تهدید و با حمایت و تامین مالی تروریسم در خاورمیانه بی‌ثباتی ایجاد می‌کند. ما باید با هم علیه ایران عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی (تصاویر)

چندی بعد، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تشکیل جبهه متحد ضد ایرانی با جمهوری آذربایجان، خواستار توضیح باکو درباره توافق با صهیونیست‌ها شد اما مقامات باکو پاسخ قابل قبولی ارائه ندادند.

بیشتر بخوانید: ایران: باکو در خصوص تشکیل جبهه مشترک با دشمن اسرائیلی علیه ایران توضیح دهد!

تاکنون چندین بار مقامات ایرانی نسبت به نیات شوم رژیم اسرائیل برای تبدیل خاک جمهوری آذربایجان به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان هشدار دادند اما مقامات باکو با بی‌توجهی نسبت به این هشدارها، به دنبال افزایش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه سیاسی، امنیتی و نظامی می‌باشند و این موضوعات می‌تواند زنگ خطری جدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.