اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات تحرکات ۴۰ روز اخیر داعش در عراق (ویدیو)

  • کد خبر : 27245
  • 03 خرداد 1402 - 15:25
جزئیات تحرکات ۴۰ روز اخیر داعش در عراق (ویدیو)
گروه تروریستی داعش در ۴۰ روز گذشته دستکم ۲۱ عملیات را در مناطق مختلفی از استان‌های کرکوک، دیالی، صلاح الدین، الانبار و نینوای عراق به انجام رسانده که طی آن بیش از ۳۰ تن شهید و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، جزئیات تحرکات عناصر داعش در این بازه زمانی در عراق به شرح ذیل است:

– عناصر داعش در ۲۱ فروردین‌ ماه به یک پاسگاه ارتش عراق در مسیر بیجی و حدیثه حمله کرده و یک تن را زخمی کردند.
– دواعش در ۲۱ فروردین‌ ماه در جنوب بهرز واقع در استان دیالی یک دوربین دید در شب متعلق به پاسگاه نیروهای ارتش عراق را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.
– تروریست‌های داعش در ۲۲ فروردین ماه به یک خودروی متعلق به نیروهای حشد الشعبی در ورودی منطقه طارمیه در شمال بغداد حمله کرده و به این خودرو آسیب زدند.
– عناصر داعش در ۲۵ فروردین ماه، پاسگاه نیروهای ارتش عراق در مسیر حدیثه – بیجی واقع در استان صلاح الدین را با گلوله آرپی‌جی مورد هدف قرار داده و یک نیروی ارتش را زخمی و یک دوربین دید در شب را منهدم کردند.
– مسلحین داعش در ۲۵ فروردین ماه، پاسگاه ارتش عراق را در سریع السیر واقع در شرق الرطبه در استان الانبار را با دو گلوله خمپاره مورد هدف قرار دادند.
‌- دواعش در ۲۶ فروردین ماه با یک بمب مغناطیسی به خودروی نیروی پلیس در حی المعلمین بعقوبه مرکز استان دیالی حمله کرده و دو تن را زخمی کردند.
– عناصر داعش در ۲۶ فروردین ماه به پاسگاه پلیس اتحادیه در نزدیکی منطقه سورشناس شمال سامرا در استان صلاح الدین حمله کرده و یک دوربین دید در شب را منهدم کردند.
– دواعش در ۲۸ فروردین ماه یک بمب را بر سر راه خودروی هامر ارتش عراق در جزیره صینیه واقع در غرب شهر بیجی در استان صلاح الدین منفجر کرده و سرنشینان آن را شهید و زخمی کردند.
– عناصر داعش در ۲۹ فروردین ماه یک دوربین دید در شب متعلق به نیروهای پلیس را در اطراف منطقه العباره در استان دیالی منهدم کردند.
– تروریست‌های داعش یک بمب کنار جاده‌ای را در ۳۰ فروردین ماه در مسیر خودروی نیروهای پلیس عراق در نزدیکی پل الولاده در شهر کرکوک منفجر کردند.
– دواعش در ۳۱ فروردین ماه به خودروی نیروهای حشد شعبی در منطقه الکیلو۶۰ در جاده بین المللی غرب الانبار حمله کرده و به خودرو آسیب زدند.
– عناصر داعش در همان روز و در همان منطقه به یک خودروی حامل نیروهای ارتش عراق نیز حمله کردند.
– تروریست‌های داعش در ۸ اردیبهشت ماه یک نیروی ارتش عراق را در نزدیکی شهرک الکوایر اسیر کرده و به شهادت رساندند.
– دواعش در همین روز به پاسگاه ارتش عراق در روستای ربیضه واقع در شرق حویجه در استان کرکوک حمله کرده و یک دوربین دید در شب را منهدم کردند.
– عناصر داعش در ۱۹ اردیبهشت ماه یکی از منابع نهادهای امنیتی ( که داعش از او تحت عنوان جاسوس یاد می‌کند) را در روستای البوغنطوس در الطارمیه واقع در شمال بغداد ترور کردند.
– مسلحین داعش در ۲۰ اردیبهشت ماه یک بمب جاده‌ای را بر سر راه گشتی ارتش عراق در منطقه الحضر واقع در جنوب موصل در استان دیالی منفجر کرده و چهار تن از جمله یک افسر را زخمی کردند.
– دواعش در ۲۱ اردیبهشت ماه با یک گشتی متعلق به نیروهای حشد شعبی در روستای شنف در منطقه النمرود در استان نینوی درگیر شده و سه تن از آن‌ها را به شهادت رسانده و چند تن دیگر از زخمی کردند.
– تروریست‌های داعش در همین روز به پاسگاه پلیس اتحادیه در منطقه السیفونه واقع در شرق سامرا در استان صلاح الدین حمله کرده و دو خودروی هامر را دچار آسیب و یک دوربین دید در شب را منهدم کرده و پس از درگیری با نیروهای کمکی یک افسر ارتش عراق را به شهادت رساندند.
– عناصر داعش در ۲۴ اردیبشت ماه به کاروان نیروهای ارتش عراق در نزدیکی الصکار واقع در جاده بین المللی الانبار یورش بردند.
– دواعش در ۲۵ اردیبهشت ماه به پاسگاه ارتش عراق در نزدیکی روستای ابوصخره واقع در جنوب شرق بیجی در استان کرکوک حمله کرده و یک دوربین دید در شب را منهدم کردند.
– عناصر داعش در ۲۷ اردیبهشت ماه با اجرای یک کمین علیه نیروهای پلیس عراق در نزدیکی روستای التایهه در منطقه المقدادیه در استان دیالی دو تن را زخمی کردند.

با توجه به روند رو به ضعف داعش در عراق، عناصر این گروه تروریستی در ۴۰ روز گذشته در کنار نیروهای ارتش، نیروهای پلیس و حشد الشعبی عراق، یک نیروی محلی را نیز مورد هدف قرار داده و عملیات‌هایی را برای نا امن ساختن راه‌های مواصلاتی اصلی به ویژه در استان صلاح الدین و الانبار به انجام رساندند.

هدف قرار دادن خودروی حشد الشعبی توسط عناصر داعش در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.