اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفر بشار اسد به امارات (تصاویر)

  • کد خبر : 26100
  • 29 اسفند 1401 - 15:14
سفر بشار اسد به امارات (تصاویر)
رئیس جمهور سوریه طی سفری رسمی به ابوظبی، پایتخت امارات با رئیس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۲۸ اسفند ماه در کاخ الوطن در ابوظبی، با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه، به روابط دوجانبه و نحوه تقویت آن و تحولات مثبت در منطقه و اهمیت آن و نیز همکاری اقتصادی میان امارات و سوریه پرداخته شد.

بشار اسد در این دیدار بیان داشت که مواضع امارات همواره عقلانی و اخلاقی بوده و نقش آن در خاورمیانه مثبت و فعال است. این نقش با دیدگاه سوریه درباره ضرورت تحکیم روابط میان کشورهای عربی و اقدام مشترک عربی همسو است که کشورهای عربی و ملتهای آنها به هم پیونده زده و منافع آنها را برآورده می‌سازد.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت که قطع روابط اصل نادرستی در سیاست است. روابط میان کشورهای عربی و باید برادرانه و سالم باشد. وی از محمد بن زاید و دولت و ملت امارات به خاطر حمایت از زلزله زدگان سوری تشکر کرد و آنرا در کاهش تبعات زلزله مهم توصیف کرد.

رئیس امارات نیز در این دیدار بر اهمیت بازگشت سوریه به جهان عرب و تحکیم روابط میان کشورهای عربی که فایده آن به ملت‌ها می‌رسد، تاکید کرد.

بن زاید اظهار داشت که امارات در کنار سوریه است و با ملت سوریه در مقابله با تبعات جنگ و زلزله همدردی و همبستگی می‌کند و حامی آنهاست. وی از ادامه کمک‌های امارات به سوریه در این راستا خبر داد.

شایان ذکر است بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز گذشته در رأس هیئتی بلندپایه و با استقبال رسمی محمد بن زائد، رئیس امارات وارد ابوظبی شد. هواپیمای حامل بشار اسد در حین ورود وی به آسمان ابوظبی توسط جنگنده‌های اماراتی اسکورت شد. در این سفر، وزرای اقتصاد و بازرگانی، امور ریاستی و اطلاع‌رسانی و معاون وزیر خارجه سوریه بشار اسد را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.