اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای مقاومت در آستانه ورود به اتاق عملیات تروریست‌ها در جنوب غرب استان دمشق/ تروریست‌ها در جنوب قنیطره آب پاکی را بر روی دستان هم قطاری‌های خود ریختند+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 13382
  • 04 دی 1396 - 19:10
نیروهای مقاومت در آستانه ورود به اتاق عملیات تروریست‌ها در جنوب غرب استان دمشق/ تروریست‌ها در جنوب قنیطره آب پاکی را بر روی دستان هم قطاری‌های خود ریختند+ نقشه میدانی

نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات (جنوب شرق مزارع بیت جن) هم با حملات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره توانستند منطقه «المنبج» را به کنترل خود درآورند.  به گزارش اخبار جهادی،پس از تکه تکه شدن مواضع عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق و قطع ارتباط آنان با یکدیگر، عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای […]

نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات (جنوب شرق مزارع بیت جن) هم با حملات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره توانستند منطقه «المنبج» را به کنترل خود درآورند.

 به گزارش اخبار جهادی،پس از تکه تکه شدن مواضع عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق و قطع ارتباط آنان با یکدیگر، عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق تحت اشغال در بخش های محاصره شده افزایش یافته است.در حال حاضر، گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب استان دمشق در شهرک های «بیت سایر، بیت تیما و کفرحور» محاصره هستند و گروهی دیگر در شهرک های «بیت جن، مغرالمیر» و مزارع «بیت جن» در محاصره نیروهای جبهه مقاومت قرار دارند.

در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در حومه جنوب شرق مزارع «بیت جن» موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی، منطقه «الطماثیات» را به کنترل خود در بیاورند. این منطقه در حومه جنوبی رودخانه «الاعوج» واقع شده است.

نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات (جنوب شرق مزارع بیت جن) هم با حملات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره توانستند منطقه «المنبج» را به کنترل خود درآورند؛ این منطقه از محور شرقی با مقبره « شیخ عبدالله» که ورودی مزارع بیت جن محسوب می‌شود حدود ۶۰۰ متر فاصله دارد.

منطقه «المنبج» در حومه ارتفاعات «الشیخ» واقع شده است؛ در صورت پاکسازی این ارتفاعات راهبردی، نیروهای جبهه مقاومت بر شهرک های «مغر المیر و بیت جن» اشراف کامل پیدا می کنند و راه برای پاکسازی این مناطق باز می شود.

با پاکسازی های صورت گرفته در  این محور، مسیر ارتباطی تروریست ها در حد فاصل شهرک «مغر المیر» و مزارع « بیت جن» در آستانه قطع شدن است. در جریان درگیری ها برای پاکسازی این دو منطقه حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

از حومه شهرک «مغرالمیر» هم خبر می‌رسد با پاکسازی مزارع «المنبجی و خربه هرقل»، فشار بر عناصر تروریستی محاصره شده در این شهرک افزایش یافته است. شهرک «مغرالمیر» یکی از مهم ترین اتاق های عملیات عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب دمشق است.  این شهرک سال ۲۰۱۲ از کنترل نیروهای دولتی خارج شد.

خبرها حاکیست، تروریست‌های محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق با تشدید فشارها و ادامه شکست‌ها در این محور از هم قطاری های خود در استان قنیطره درخواست امدادخواهی کرده اند که با پاسخ منفی روبه رو شده اند؛ گروه‌های تروریستی در استان قنیطره اعلام کرده‌اند جنوب غرب دمشق از لحاظ نظامی به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمده و امیدی دیگر وجود ندارد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت در جریان عملیات ۷۰ روز گذشته در جنوب غرب استان دمشق موفق شده اند ۶۵ درصد مناطق تحت اشغال تروریست های جبهه النصره را پاکسازی کنند.

جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود و از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

در صورت پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست های جبهه النصره در جنوب غرب دمشق، امنیت غرب پایتخت سوریه از امتداد شهرک‌های «داریا- المعظمیمه – خان الشیخ – دیرالخبیه بیت جن تا جولان اشغالی» به طور کامل تامین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.