اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قاسم سلیمانی، “زیردست” خود را به مرز اسرائیل فرستاد

  • کد خبر : 13236
  • 25 آذر 1396 - 14:05
قاسم سلیمانی، “زیردست” خود را به مرز اسرائیل فرستاد

این مأموریت که سردار قاسم سلیمانی، به الخزعلی محول کرده است، موفقیت ایران را در دستیابی به بلندپروازی بزرگ خود، ایجاد یک کریدور زمینی از عراق به ساحل مدیترانه،تأیید می‌کند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از دبکا، با رسیدن القیس الخزعلی، فرمانده عصائب اهل الحق (از نیروهای حشدالشعبی) به مرز لبنان- اسرائیل در روز […]

این مأموریت که سردار قاسم سلیمانی، به الخزعلی محول کرده است، موفقیت ایران را در دستیابی به بلندپروازی بزرگ خود، ایجاد یک کریدور زمینی از عراق به ساحل مدیترانه،تأیید می‌کند.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از دبکا، با رسیدن القیس الخزعلی، فرمانده عصائب اهل الحق (از نیروهای حشدالشعبی) به مرز لبنان- اسرائیل در روز دوم دسامبر، تکمیل طرح کریدور زمینی ایران به مدیترانه آشکار شد.
دبکا نوشت: این مأموریت که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به الخزعلی و شبه‌نظامیانش محول کرده است، موفقیت ایران را در دستیابی به بلندپروازی بزرگ خود در ایجاد یک کریدور زمینی از عراق به ساحل مدیترانه،تأیید می‌کند.
این رویداد، بیش از همه نشانگر انفعال آمریکا و اسرائیل است که ایران را قادر می‌سازد برترین هدف استراتژیک خود، ایجاد جبهه‌هایی جدید علیه اسرائیل در لبنان و بلندی‌های جولان سوریه را محقق کند.
آن چنانکه سفر پرماجرای الخزعلی آشکار کرده است، این جبهه‌ها نه فقط از سوی حزب‌الله بلکه از سوی چندین هزار شبه‌نظامی کارکشته عراقی و تحت فرمان تهران، مدیریت خواهند شد.
منابع اطلاعاتی و نظامی دبکا، جزئیات سفر الخزعلی را از عراق به سوریه در سی‌ام ماه نوامبر، رهگیری کرده‌اند. اولین توقف او در مقر فرماندهی قاسم سلیمانی در شرق ابو کمال سوریه بود. وی در آنجا با فرمانده سپاه قدس و تیم عملیاتی او تشکیل جلسه داد. آن‌ها در مورد راه‌ها و ابزارهای انتقال ۱۵ هزار شبه‌نظامی از عراق و از طریق سوریه به لبنان، با هدف استقرار در جنوب لبنان و در راستای مرز اسرائیل، بحث و گفتگو کردند.
در نخستین روز دسامبر، الخزعلی راهی دمشق شد و گزارش‌های لازم را به مقرهای فرماندهی جدید خود در آنجا که با همکاری شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق و گروه کتائب حزب‌الله، ستون فقرات حشدالشعبی، راه‌اندازی شده است، ارائه داد. حشدالشعبی، تحت فرماندهی ابو مهدی مهندس، معاون سلیمانی است.
دبکا ادامه داد: منابع ما گزارش داده‌اند که این مقرهای فرماندهی جدید در دمشق به‌منظور هماهنگی شبه‌نظامیان شیعیِ مستقر در دمشق و با هدف کمپینی متمرکز علیه اسرائیل، ایجاد شده‌اند.
الخزعلی سپس به غرب رفت و با عبور از مرز سوریه راهی بیروت شد تا با سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله دیدار کند. منابع ما گزارش دادند که الخزعلی به مرز لبنان- اسرائیل رفته بود تا تشکیلات نظامی اسرائیل در آن سوی مرز را رصد کرده و مواضع نیروهای خود را مشخص کند.
توقف بعدی، روستای کفرکلا بود؛ درست در فاصله یک و نیم کیلومتری از متولا، شمالی‌ترین شهر اسرائیل. وی در آنجا قادر به دیدن جولان و نیز دامنه‌های کوه حرمون (جبل الشیخ) بود. صدای افسر حزب‌الله از ویدئوی منتشر شده قابل تشخیص است که می‌گوید: “اینجا جولان است؛ با فاصله‌ای حدود ۱۰ کیلومتر از اینجا.” الخزعلی سپس به دروازه فاطمه در مرز لبنان- اسرائیل رفت.
سفر الخزعلی، “زیر دست” قاسم سلیمانی و کاروان مسلح همراه او و طی ۳۰۰ کیلومتر مسیر از عراق تا بیروت، چند روز به طول انجامید. این دقیقاً همان فاصله‌ای است که نیروهای ایران و حزب‌الله در مسیر خود از عراق تا مدیترانه پوشش می‌دهند.
در چندین نقطه، وی حتماً مورد رصد واقع شده است؛ فهم اینکه چرا هیچ نیروی آمریکایی در سوریه و هیچ چشمی در راستای مرز اسرائیل- لبنان، او و کاروان مسلحش را ردیابی نکرده و از دستگیری یا کشتن او (و مهار “توطئه” پیشرفته و مرگبار تهران برای اینکه هزاران شبه‌نظامی عراقی را به جان اسرائیل اندازد) ناتوان بوده، دشوار است.
انتهای پیام/
منبع:هاکریا۲۰۴۰
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.