اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر

  • کد خبر : 6541
  • 15 دی 1395 - 9:46
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر

آمریکا با تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در مناطق کردنشین سوریه، نیات شومی در سر می‌پروراند.  به گزارش اخبار جهادی ، نقض حاکمیت ملی سوریه به بهانه مبارزه با داعش، باعث شده این پرسش به صورت جدی مطرح شود که آیا مبارزه با داعش، بهانه‌ای برای تغییر مرزهای کشورهای اسلامی است و یا حتی در سطحی […]

آمریکا با تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در مناطق کردنشین سوریه، نیات شومی در سر می‌پروراند.
 به گزارش اخبار جهادی ، نقض حاکمیت ملی سوریه به بهانه مبارزه با داعش، باعث شده این پرسش به صورت جدی مطرح شود که آیا مبارزه با داعش، بهانه‌ای برای تغییر مرزهای کشورهای اسلامی است و یا حتی در سطحی بالاتر پرسید آیا داعش یک پروژه از پیش طراحی شده برای تجزیه کشورهای اسلامی محور مقاومت بود؟!

در شرایطی که طبق قوانین بین‌المللی، هیچ کشوری بدون اجازه دولت مرکزی و قانونی کشور میزبان، حق عملیات یا تأسیس پایگاه‌های نظامی در کشور دیگری را ندارد؛ به نظر می‌رسد کشورهای غربی برای تحریک کردهای سوریه و جذب آن‌ها به مدار خود، رقابت تنگاتنگی با هم دارند.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
آمریکا در خاک سوریه، یک فرودگاه نظامی برای خود راه انداخته است
طی ماه‌های اخیر، تصاویر مستندی از پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در شمال سوریه منتشر شده است که به آمریکا تعلق دارد. همه پایگاه‌ها در مناطقی است که کردهای مسلح سوری در آنجا مسلطند و به نظر می‌رسد برای تشکیل کشوری مستقل، در حال نبرد هستند. البته در این میان، آمریکا رفتارهای دوگانه‌ای را بروز داده است تا عصبانیت اعراب را کم‌تر برانگیزد؛ اما در هر صورت نمی‌توان نقض قوانین بین‌المللی از سوی این دولت در خاک سوریه را انکار کرد.
باید دید در ادامه این روند، کشورهای اسلامی نسبت به تجزیه چندباره خود واکنش نشان خواهند داد یا همچنان غده سرطانی داعش و اختلافات داخلی امت اسلامی، باعث تشدید استثمار و استعمار از سوی استعمارگران خواهد شد.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
پادگان غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه
مرکز تحقیقاتی استراتفور در گزارشی مستند اعلام کرد: فرودگاهی متروکه در شمال سوریه و در جوار شهر رمیلان، از سوی نیروهای آمریکایی بازسازی شده و هواپیماهای آمریکایی در آن مستقر شده‌اند. در این گزارش که تصاویر ماهواره‌ای نیز به آن ضمیمه شده است، نشان داده شده است که طول باند این فرودگاه، بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ متر است که این وسعت، برای پرواز هواپیماهای پیشرفته، جنگنده‌ها و هلی‌کوپترها مناسب است.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود، محل دقیق این فرودگاه را مشخص کرده است. این فرودگاه در جوار شهر کردنشین رمیلان قرار دارد که تا چندی قبل، تحت کنترل گروه کردگرای Y.P.G قرار داشت و هم‌اکنون ذیل ائتلاف موسوم به سوریه دموکراتیک اداره می‌شود. رمیلان در استان حسکه قرار دارد و با چراغ سبز رسمی دولت بشار اسد از سوی کردها منطقه خودمختار اعلام شد. موقعیت این شهر بسیار استراتژیک بوده و کم‌تر از ۴۰ کیلومتر با کشورهای عراق و ترکیه فاصله دارد.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
ژنرال استیو وارن گفت: در این پایگاه، ده‌ها سرباز حرفه‌ای پنتاگون مستقر شده‌اند؛ اما به علت ملاحظات نظامی و جنگی، نمی‌توان هیچ اطلاعاتی در مورد آن‌ها منتشر کرد. همچنین ابوجاد الحسکاوی از فعالین سیاسی سوری اهل حسکه نیز در گفت‌وگو با تایمز، در مورد این پادگان گفت: در حال حاضر، فرودگاه آن رسماً افتتاح شده و هلی‌کوپترهای آمریکایی از آن برای عملیات‌ نظامی خود استفاده می‌کنند. همچنین یک مرکز فرماندهی در آن مستقر شده و به نظر می‌رسد به زودی برای پرواز بمب افکن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
حتی در شهر بزرگ حسکه، دولت محلی کردی، از تبلیغ صریح و انتساب به عبدالله اوجالان رهبر سازمان تروریستی P.K.K ابایی ندارد. به این ترتیب، سوال اینجاست که در صورت حضور پررنگ نظامیان خارجیِ کشورهای استعمارگر در این شهرها و حمایت از دولت‌های محلی، این شهرها تجزیه نخواهند شد؟
مجله تایمز چاپ لندن نیز در گزارشی مرتبط اعلام کرد: این نخستین پایگاه رسمی ایالات متحده آمریکا در خاک سوریه است که طبق توافق و درخواست گروه معارض موسوم به سوریه دموکراتیک – که اکثریت آن را کردها تشکیل می دهند – مستقر شده است. به این ترتیب، صریحاً می‌توان نقض قوانین بین‌المللی را در خاک سوریه از سوی دولت آمریکا مشاهده کرد؛ زیرا دولت مرکزی سوریه برای تأسیس این پادگان مجوزی به واشنگتن نداده است.
شهرهای قامشلی و حسکه، گرچه از نظر امنیتی و نظامی هنوز تحت سیطره دولت مرکزی(بشار اسد) هستند؛ اما گروه‌های مسلح دارای مجوز حکومت محلی(کردهای ساکن) در قامشلی، حق حمل اسلحه و عبور و مرور دارند.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
گفتنی است؛ مرکز استراتفور در گزارش خود اذعان کرده بود برای بیرون راندن داعش از رقه، باید امکانات نظامی به مراتب بیشتری را در نظر گرفت و این فرودگاه، فاقد قدرت اثرگذاری کافی برای عملیات در رقه است. جالب است که مقارن با انتشار این اخبار، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: باید نیروهای زمینی برای تقویت نظامیان حاضر در سوریه به این کشور اعزام کرد.
چرا آمریکا در مناطق کردنشین سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟ + تصاویر
با توجه به شواهد موجود، شاید بتوان ادعاهای مقامات غربی را بهتر درک و تحلیل کرد. مثلاً جان کری مدعی شده بود تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، داعش از سوریه و عراق بیرون خواهد شد یا جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه مدعی شده بود: از ابتدای عملیات ائتلاف در نیمه ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۲ هزار تروریست به هلاکت رسیده‌اند و از کنار هم قرار دادن این سخنان می‌توان فهمید کشورهای استعمارگر غربی قصد دارند به بهانه مبارزه با داعش، نیروی زمینی به سوریه اعزام کرده و با نقض حاکمیت ملی این کشور، بخش شمالی و شرقی آن را اشغال کنند.
اما نکته جالب توجه ماجرا آنجاست که کردهای اصیل عراقی و سوری، نه تنها دُم به تله حیله آمریکایی صهیونیستی غرب ندادند؛ بلکه امروز به فرشتگان مرگ تکفیری‌ها در این دو کشور تبدیل شده‌اند تا جاییکه در تمامی عملیات‌، نام آن‌ها به چشم می‌خورد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.