اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

غرب حلب؛ حملات شدید تروریست‌ها و مقاومت ارتش سوریه

  • کد خبر : 5865
  • 09 آبان 1395 - 13:01
غرب حلب؛ حملات شدید تروریست‌ها و مقاومت ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه درحالی برای دومین روز متوالی حمله گروه‌های مسلح در حلب را دفع کردند که موفق شدند، در محور منیان نقاط جدیدی را آزاد کنند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس درگیری در غرب و جنوب غرب شهر حلب که از بامداد جمعه آغاز شده، بشدت ادامه دارد. گروههای مسلح شامل […]

نیروهای ارتش سوریه درحالی برای دومین روز متوالی حمله گروه‌های مسلح در حلب را دفع کردند که موفق شدند، در محور منیان نقاط جدیدی را آزاد کنند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس درگیری در غرب و جنوب غرب شهر حلب که از بامداد جمعه آغاز شده، بشدت ادامه دارد.

گروههای مسلح شامل ۱۲ گروه هستند؛ ۱٫ احرار الشام ۲٫ جبهه النصره ۳٫ نورالدین زنکی ۴٫جیش المجاهدین ۵٫ الجبهه الشامیه ۶٫ جبهه انصارالدین ۷٫ اجناد الشام ۸٫ فیلق الشام ۹‌.الویه صقور الشام ۱۰٫ جیش التحریر ۱۱٫ الحزب الاسلامی الترکستانی ۱۲٫ تجمع فاستقم کما اُمرت.

دامنه درگیری‌ها به امتداد محلات غربی شهر حلب گسترده شده است. ارتش موفق شد مواضعی که دیروز در حوالی محله «فامیلی هاوس» از دست داده بود، پس بگیرد.

این دومین عملیات سنگین ائتلاف جیش الفتح به حلقه محاصره شهر حلب طی سه ماه گذشته است که نام آن را «ملحمه حلب» (حماسه حلب) گذاشته‌اند.

گروههای مسلح طی سه روز اخیر محلات «ضاحیه الاسد»، «معمل الکرتون» و «مناشیر منیان» را گرفتند و دیروز روستای منیان را به آن افزودند اما پایگاه خبری «الحدث» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ضمن پیشروی در منطقه «منیان» در غرب حلب، منطقه «مناشر الحجر» و منطقه مابین القریه و المناشر را آزاد کنند.

در این محور همچنین ارتش سوریه با هدف گرفتن یک خودرو بمبگذاری شده حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره که «مصعب الغابی»، یکی از انتحاری‌های ائتلاف تروریستی «فتح الشام» آن را هدایت می‌کرد، منفجر کرده و مانع پیشروی و منفجر کردن خودرو در نقطه مشخص شده به دست وی شدند.

در محور «فامیلی هاوس» نیز نیروهای ارتش سوریه ضمن دفع حملات گروه‌های تروریستی، سه تروریست مسلح را اسیر و پیکر ۱۰ نظامی کشته شده سوری را از منطقه درگیری به پشت جبهه منتقل کردند.

این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز موفق شدند، در محور ریف شمالی حلب به عمق ۱۴ کیلومتر و مساحت ۶ کیلومتر مناطق تل شعیر، دانشکده پیاده نظام، سافین، کارخانه سیمان سازی المسلمیه، کفر قارص و تل سوسین را از گروه‌های تروریستی آزاد و خسارات سنگینی را به آنها وارد کنند.

همچنین برای دومین روز متوالی ارتش سوریه موفق شد، حملات سخت و گسترده گروه‌های تروریستی را که تلاش دارند، با خودروهای بمبگذاری شده کمربند امنیتی برای خود ایجاد کنند، را دفع کردند.

صفحات و پایگاه‌های اینترنتی وابسته به این گروه‌ها به این شکست‌ها بویژه در محور فامیلی هاوس، در غرب شهر حلب و عقب نشینی از این محور اعتراف کردند.

این صفحات و پایگاه‌های اینترنتی همچنین به کشته شدن ۶ عنصر مسلح وابسته به گروه مسلح موسوم به «کتیبه هانی عبید» از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد» به نام‌های أحمد مصطفى عبید، خالد أحمد بحری، مصطفى وائل هاشم، انس عمر عیسى، محمد برهان و عبدو أحمد عبد الرحمن اعتراف کردند.

این درحالی است که یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه در استان حلب از حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های مسلح روی دو منطقه مسکونی الحمدانیه و صلاح الدین خبر داد که موجب زخمی شدن ۶ غیر نظامی از جمله یک کودک شد.

این حملات که صبح امروز (یک‌شنبه) رخ داد و بسیار شدید بود، اغلب از سوی ۲ گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و نور الدین زنکی صورت می‌گیرد که آمریکایی‌ها آنها در فهرست گروه‌های میانه‌رو خود جای داده‌اند، به گونه‌ای حملات روز گذشته (شنبه) این گروه‌ها منجر به کشته شدن ۱۳ غیر نظامی و زخمی شدن ۱۰۶ نفر دیگر در شهر حلب شد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.