اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«ابومهدی المهندس»: اگر حمایتهای ایران از عراق نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش پس بگیریم

  • کد خبر : 5836
  • 07 آبان 1395 - 12:22
«ابومهدی المهندس»: اگر حمایتهای ایران از عراق نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش پس بگیریم

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی با اشاره به نقش مهم تهران در آزادسازی خاک عراق از چنگ داعش تأکید کرد که این نیروها هیچ گونه همکاری با آمریکا ندارند و حضور ترکیه در عراق را نیز غیر قانونی می‌دانند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، «ابومهدی المهندس» فرمانده […]

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی با اشاره به نقش مهم تهران در آزادسازی خاک عراق از چنگ داعش تأکید کرد که این نیروها هیچ گونه همکاری با آمریکا ندارند و حضور ترکیه در عراق را نیز غیر قانونی می‌دانند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، «ابومهدی المهندس» فرمانده میدانی و جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی تأکید کردکه این گروه در نبرد آزادسازی موصل نقش اصلی را دارد و از نظر راهبردی، مهمترین گروه در این عملیات به شمار می‌رود.

المهندس با اشاره به اینکه هدف از این عملیات فقط مرکز موصل نیست، بلکه مناطق گسترده ای از اطراف آن را نیز شامل می‌شود، اعلام کرد: در حال حاضر ما به عنوان بسیج مردمی مأمور آزادسازی محور غربی این شهر هستیم… با نیروهای کُرد روابط خوبی داریم… در نبرد با داعش مانند عملیات شکستن محاصره آمرلی و در آزادسازی السعدیه و جلولاء با نیروهای کُرد همکاری داشتیم.

وی درگفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» لبنان درباره نقش مهم و برجسته جمهوری اسلامی ایران در بیرون راندن داعش از خاک عراق گفت: از روز اول اشغال شهرهای عراق توسط عناصر تروریستی وابسته به داعش، جمهوری اسلامی به صورت کارآمد، اساسی و مستقیم در این جنگ بزرگ سهیم بود. درست در زمانی که همه عراق را رها کرده بودند. اگر حمایت جمهوری اسلامی از عراق در زمینه تسلیحات و تجربه نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش باز پس بگیریم. برادر عزیر و فرمانده شجاع قاسم سلیمانی نقش برجسته ای در پیروزی در این نبردها داشت. [او] با درخواست دولت عراق آمد. این مسئله درباره حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند که از نیروهای عراق به ویژه الحشد از نظر مشورتی، آموزشی و تجربی حمایت کردند.

جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق ضمن تکذیب هر گونه همکاری با ائتلاف آمریکا، درباره ترکیه نیز اظهار داشت: الحشد با ترکیه هیچ توافقی ندارد. ما در قبال این نیروها موضع دولت را داریم و آنان را نیروهای غیر قانونی می‌دانیم که حضور آنان در خاک عراق غیر قانونی است.

المهندس با اشاره به اینکه در ضمن طرح آزادسازی موصل، طرحی برای تأمین امنیت مرزهای سوریه نیز در نظر گرفته و این مأموریت به الحشد واگذار شده، تأکید کرد، ما با أموریت اصلی خود یعنی نابودی تروریسم در عراق و منطقه تمرکز و در راستای پشتیبانی از نظام و روند سیاسی عراق فعالیت می‌کنیم.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.