اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعدام ده‌ها زندانی در نزدیکی موصل بدست داعشی‌ها

  • کد خبر : 5821
  • 06 آبان 1395 - 10:26
اعدام ده‌ها زندانی در نزدیکی موصل بدست داعشی‌ها

گروه تروریستی داعش در ادامه جنایات خود ده‌ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات عراق روز چهارشنبه اعلام کردند گروه تروریستی داعش در چند روز گذشته ده ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرده است. این زندانیان همزمان با پیشروی ارتش عراق از […]

گروه تروریستی داعش در ادامه جنایات خود ده‌ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرد.
 به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات عراق روز چهارشنبه اعلام کردند گروه تروریستی داعش در چند روز گذشته ده ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرده است. این زندانیان همزمان با پیشروی ارتش عراق از روستاهایی که داعش مجبور به ترک آنها شده بود، به اسارت درآمده بودند.

عبدالرحمن وکاع، عضو شورای استانداری نینوا به خبرگزاری رویترز گفت: بیشتر افرادی که اعدام شدند، از اعضای سابق پلیس و ارتش عراق بودند که در مناطق تحت کنترل داعش در جنوب موصل زندگی می کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: تروریست ها، ساکنان این مناطق را مجبور به ترک خانه هایشان کرده و آنها را به اسارت گرفته اند. تروریست ها اسرا را به شهرک “حمام العلیل” در ۱۵ کیلومتری جنوب موصل برده و آنها را اعدام کرده اند.
وکاع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: داعش این مردان را با گلوله اعدام کرده است. این اعدام ها با هدف ترساندن دیگران به خصوص در موصل انجام شده است.
از سوی دیگر، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین عراق و از سران کُرد این کشور در گفتگو با رویترز اعلام کرد داعش دست کم ۶۵ نفر را در جنوب موصل سه روز پیش اعدام کرده است.
زیباری گفت: تروریست ها حدود یک هفته گذشته، پس از آغاز عملیات علیه آنها به جمع آوری گروگان از دو روستا اقدام کردند.
وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ نفر به عنوان مجازات در دو روستا کشته شده اند. همچنین خانواده های کسانی که اعدام شده اند، در “حمام العلیل” و یا موصل بازداشت هستند.
رابرات کولویل، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که عناصر داعش ده ها نفر را در اطراف موصل هفته گذشته به قتل رسانده اند.
کولویل همچنین گفت: نیروهای امنیتی پنج شنبه هفته گذشته جسد ۷۰ غیرنظامی را در خانه هایی در روستای تلول ناصر در جنوب موصل کشف کردند.
گزارشها همچنین حاکی است داعش ۵۰ افسر سابق پلیس را خارج از موصل روز یکشنبه اعدام کرده است.
ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۶ مهر) عملیات بازپس گیری موصل، آخرین شهر اصلی تحت کنترل داعش را در این کشور آغاز کردند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.