اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله گسترده ارتش سوریه به جیش الفتح در حلب/ “خان‌الشیم” در آستانه آزادسازی ریف+ نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 5602
  • 29 مهر 1395 - 9:58
حمله گسترده ارتش سوریه به جیش الفتح در حلب/ “خان‌الشیم” در آستانه آزادسازی ریف+ نقشه و جزئیات

ارتش سوریه که مدت‌هاست توریست‌ها را در “حلب” محاصره کرده، به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه این حصره از شمال و شرق حلب است. “حلب” روزهای سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و به جرأت می‌توان گفت که چشم همه دنیا به شمال سوریه است. ارتش سوریه که مدت‌هاست تروریست ها را در “حلب” محاصره کرده، به دنبال […]

ارتش سوریه که مدت‌هاست توریست‌ها را در “حلب” محاصره کرده، به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه این حصره از شمال و شرق حلب است.

“حلب” روزهای سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و به جرأت می‌توان گفت که چشم همه دنیا به شمال سوریه است.

ارتش سوریه که مدت‌هاست تروریست ها را در “حلب” محاصره کرده، به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه این حصر از شمال و شرق حلب است تا در یک فرصت مناسب کار را تمام کند.

طبق آخرین نقشه تحولات میدانی سوریه، ارتش و نیروهای مردمی این کشور در تلاشند تا از شمال شهر حلب با پیشروی از محور “دوار جندول”، “تل بسقان”، “مناشر البریخ” و از شرق از مسیر “تل شیخ یوسف” و “التقیرین” عرصه را بر تروریست‌های ائتلاف جیش‌الفتح تنگ‌تر کنند.

حمله گسترده ارتش سوریه به جیش الفتح در حلب/

بیشتر تمرکز ارتش سوریه در ۱۵ روز اخیر حرکت از سمت شمال شرق و شرق شهر حلب بوده و این تمرکز موجب آزادسازی مناطقی شده است.

اما در محور عملیاتی “ریف دمشق” ارتش سوریه تلاش می‌کند تا “خا‌ن‌الشیخ” را از دست تروریست‌های تکفیری آزاد کند. تروریست‌های جیش الاسلام، ارتش آزاد و جبهه‌النصره که بخش قابل توجهی از جریان‌های تکفیری را در جبهه جنوبی تشکیل می‌دهند؛ تمایل ندارند شکست در “داریا”  و “معظمیه”؛ این بار در “خان‌الشیخ” تکرار شود و شاید مدت زمان باز پس‌گیری این منطقه با یک وقفه همراه شود.

مسیر اصلی پیشروی ارتش سوریه از طریق “دسر خبیر” است مسیر اصلی پیشروی ارتش سوریه از طریق “دیرخبیه” است. جایی که تکفیری‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ماشین‌های بمب گذاری شده از سرعت پیشروی‌ها بکاهند؛ همین موضوع باعث شده تا نیروهای سوری در روزهای اخیر تله‌های انفجاری تروریست‌ها را در “غوطه دمشق” از بین ببرند.

البته به اعتقاد کرملین تا زمانی که تروریست های جبهه النصره در صحنه حضور دارند رسیدن به یک راه حل (همچون آنچه که در”داریا” و”معظمیه” رخ داد) مشکل خواهد بود.

“ویتالی چورکین” نماینده روسیه در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در این زمینه می گوید:  جدا کردن مخالفان میانه رو از تروریست های جبهه النصره برای بهبود اوضاع در حلب امری اجتناب ناپذیر است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.