اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست سخت تروریست‌ها در عملیات جدید علیه ارتش سوریه در لاذقیه

  • کد خبر : 5463
  • 20 مهر 1395 - 15:41
شکست سخت تروریست‌ها در عملیات جدید علیه ارتش سوریه در لاذقیه

گروههای تروریست تحت حمایت ترکیه در شمال لاذقیه در عملیات جدید و شدید خود به نام «غزوه عاشورا» شکست سختی از ارتش سوریه متحمل و مجبور به عقب‌نشینی شدند. به گزارش اخبار جهادی ،منابع معارض در سوریه از شکست سخت گروههای مسلح در حمله جدید به مواضع ارتش سوریه در شمال لاذقیه از شهرک‌ «کنسبا» […]

گروههای تروریست تحت حمایت ترکیه در شمال لاذقیه در عملیات جدید و شدید خود به نام «غزوه عاشورا» شکست سختی از ارتش سوریه متحمل و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش اخبار جهادی ،منابع معارض در سوریه از شکست سخت گروههای مسلح در حمله جدید به مواضع ارتش سوریه در شمال لاذقیه از شهرک‌ «کنسبا» تا «کبانی» خبر می‌دهند.

طبق این گزارش، ارتش سوریه در آغاز حمله گروههای مسلح، اندکی از محورهای درگیری عقب‌نشینی کرد تا بتواند با قدرت آتشباری موج حمله را مهار سپس گروههای مسلح را پس بزند.

طبق منابع سوری مانند «شبکه اخبار سوریه»، ارتش سوریه امروز این حملات را کاملا دفع کرد و موفق شد ضمن وارد کردن تلفات سنگین به تجهیزات و نیروی انسانی گروههای مسلح، نقاط عقب‌نشینی شده را پس بگیرد.

گروههای مسلح از روز دوشنبه، عملیاتی جدید با نام «غزوه عاشوراء» آغاز کردند و هدف آن پس‌گرفتن همه نقاطی بود که ارتش سوریه طی دو سه ماه گذشته در شمال لاذقیه مثل «رشا»، «نحشبا» و «کنسبا» آزاد کرده بود.

در ابتدا گروههای مسلح پیشروی قابل‌ملاحظه‌ای به دست آوردند و بر بلندی‌ها «الملک، الرویسه، المقنص، البرکان و الدبابات» و همچنین «منازل الجنزرلی» و «دژبانی العظم» در جبل الاکراد مسلط شدند.

«الویه صقور الشام»، «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره/جفش)، فیلق الشام، «الفرقه الساحلیه یک و دو»، «جیش النصر»، «حرکه شام الاسلام»، «حرکه انصار الدین» و «حرکه احرار الشام» از جمله گروههای حاضر در این عملیات بودند.

پیشتر و در ژوئن گذشته نیز تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام و متحدانشان موفق شده بودند که در عملیات «معرکه الیرموک» بر مناطقی در جبل الاکراد و جبل الترکمان، دو محور اصلی عملیاتی در شمال لاذقیه مسلط شوند اما ارتش سوریه موفق شده‌ بود، آنان را از مواضع خود عقب ‌براند.

ارتش سوریه موفق شده است، عملیات جدید را که از دیروز دوشنبه آغاز شده است، مهار کند و شکست سختی به جبهه النصره و متحدانش وارد کند.

شبکه خبری «اورینت» وابسته به معارضان نیز گزارش داد که ارتش سوریه صبح امروز موفق شد بلندی «رشا» در محور جبل الاکراد را پس از آتش‌سنگین هوایی پس بگیرد و درگیری‌ها اکنون به صورت «کر و فر» است و معارضان نتوانسته‌اند شهرک کنسبا و تله غزاله را از ارتش سوریه پس بگیرند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.