اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی ارتش سوریه در غرب رقه و کردها در شمال و شرق

  • کد خبر : 2979
  • 17 خرداد 1395 - 10:21
پیشروی ارتش سوریه در غرب رقه و کردها در شمال و شرق

ارتش سوریه که اخیرا عملیاتی را در استان رقه، “پایتخت” خلافت خودخوانده داعش آغاز کرده است، کنترل مناطقی در حومه غربی این استان را در دست گرفت. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه العهد لبنان، عملیات ارتش سوریه که از چند روز پیش با پشتیبانی هوایی روسیه از جنوب و غرب استان رقه […]

ارتش سوریه که اخیرا عملیاتی را در استان رقه، “پایتخت” خلافت خودخوانده داعش آغاز کرده است، کنترل مناطقی در حومه غربی این استان را در دست گرفت.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه العهد لبنان، عملیات ارتش سوریه که از چند روز پیش با پشتیبانی هوایی روسیه از جنوب و غرب استان رقه آغاز شده، با عملیات کردها در محور شرقی و شمالی این استان همزمان شده که از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

تاکنون عملیات کردها در رقه کارآمدتر بوده و نیروهای تحت حمایت آمریکا توانسته‌اند خود را به نزدیکی‌های مرکز استان یعنی شهر رقه برسانند. عملیات ارتش سوریه نیز که دیرتر از کردها آغاز شده به آزادسازی مناطقی در غرب این استان انجامیده است.

نیروهای دولتی سوریه پس از درگیری‌های شدید با داعش، کنترل روستاهای ابوالعلاج و تله السریاتیل و ارتفاعات این منطقه به مساحت شش کیلومتر مربع را در دست گرفتند.

در همسایه رقه، استان حسکه نیز تعدادی از تروریست‌های داعش به مقرهای یگان‌های مدافع خلق کرد که آنها نیز تلاش می‌کنند از شمال و شرق رقه، داعش را محاصره کنند، حمله کردند. برخی از مهاجمان کمربندهای انفجاری خود را در میان تجمعات کردها منفجر کردند.

در شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب نیز نیروهای سوریه دموکرات در جنوب و شرق این شهر مستقر شده‌اند تا به شهر یورش ببرند. جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا هزاران اعلامیه را در این شهر پخش کرده و از تروریست‌های داعش خواستند از این گروه جدا شده و سلاحشان را تحویل دهند.

اخیرا نیروهای کرد سوری حمله‌ای را برای تصرف منبج آغاز کرده‌اند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.