اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش اسرائیل مدعی آزادی دو اسیر صهیونیست در غزه شد

  • کد خبر : 30279
  • 23 بهمن 1402 - 22:34
ارتش اسرائیل مدعی آزادی دو اسیر صهیونیست در غزه شد
ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مدعی شد که در جریان عملیات ساعات اولیه بامداد امروز در رفح، ۲ اسیر اسرائیلی را آزاد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۳ بهمن ماه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که با همکاری عوامل شاباک، لوئیس هر ۷۰ ساله و فرناندو مرمن ۶۰ ساله که در هفتم اکتبر اسیر شده و در آپارتمانی در رفح نگهداری می‌شدند در جریان عملیات بامداد امروز آزاد شدند.

منابع عبری مدعی شدند که حملات بامداد امروز ارتش اسرائیل به رفح برای کمک و پشتیبانی از عملیات خروج ۲ اسیر اسرائیلی انجام گرفته است تا توجهات به بمباران منحرف شده و امکان خروج این ۲ اسیر اسرائیلی از رفح فراهم شود. رژیم اسرائیل به بهانه عملیات آزادسازی اسرای صهیونیست، سلسله حملاتی را به رفح ترتیب داد که طی آن ۳۰۰ فلسطینی از جمله ده‌ها زن و کودک شهید و زخمی شدند.

تا این لحظه فرماندهان مقاومت فلسطین در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند. در صورتی که این ادعای صهیونیست‌ها تایید شود، عملیات امروز در رفح، نخستین عملیات موفق آزادی اسرای صهیونیست در غزه به شمار می‌شود. پیش‌تر نیز نظامیان اسرائیلی بارها برای شناسایی مکان نگهداری اسرای صهیونیست و آزادی آنها در مناطق مختلف نوار غزه اقدام کردند اما هر دفعه با شکست مواجه شدند. در تعدادی از این عملیات‌ها، علاوه بر نظامیان این رژیم، اسرای اسرائیلی نیز طی درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.