اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی ارتش آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله در یمن (ویدیو و تصاویر)

  • کد خبر : 29568
  • 22 دی 1402 - 12:08
حمله هوایی ارتش آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله در یمن (ویدیو و تصاویر)
ارتش آمریکا و انگلیس در ادامه تهدیدات خود علیه انصارالله، با اجرای یک عملیات هوایی مواضعی را در استان‌های صنعا، الحدیده، صعده، حجه و تعز بمباران کردند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از پاسخ موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به حمله بالگردهای ارتش آمریکا به قایق های یمنی در جریان عملیات جلوگیری از حرکت کشتی مرسک هانگژو، رسانه‌های غربی از تدارک عملیات مشترک آمریکا و انگلیس علیه یمن خبر دادند. طبق اظهارات وزارت دفاع آمریکا، این عملیات با هدف محدود کردن توان انصارالله برای انجام حملات در دریای سرخ و جلوگیری از تحریک بیشتر تنش‌ها در منطقه انجام شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های یمنی، اهداف عملیات حملات هوایی جنگنده‌های ارتش آمریکا و انگلیس شامل موارد زیر است:

– صنعا: پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا
– الحدیده: اطراف فرودگاه الحدیده و مناطقی در مدیریت زبید
– صعده: پایگاه کهلان در شرق صعده، جبل الصمع در غرب شهر صعده و منطقه طخیه در مدیریت مجز
– حجه: فرودگاه مدیریت عبس در استان حجه
– تعز: فرودگاه تعز و پایگاه تیپ ۲۲ در مدیریت التعزیه

مقامات آمریکایی مدعی هستند این عملیات هوایی با همکاری انگلیس و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند انجام شده است. فرمانده نیروی هوایی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا در بیان جزئیات این حمله گفت، عملیات علیه حوثی های یمن با شلیک بیش از ۱۰۰ فروند موشک به ۶۰ هدف در ۱۶ مرکز وابسته به حوثی‌ها (انصارالله) از جمله مراکز فرماندهی، انبارهای مهمات و سیستم های پرتاب پهپادها و موشک ها انجام شد.

ویدیوی ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) از لحظه آغاز حمله به یمن. در این ویدیو پرواز جنگنده‌های آمریکایی F-18 و هواپیمای E-2 دیده می‌شود.

– مشارکت انگلیس در عملیات علیه یمن چگونه بود؟
نیروی هوایی ارتش بریتانیا با چهار فروند جنگنده یورورفایتر تایفون در عملیات مشترک با آمریکا علیه یمن مشارکت کرده است. این جنگنده ها از پایگاه انگلیس در قبرس به سمت یمن پرواز کرده و در آسمان دریای سرخ سوختگیری داشته‌اند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه خود تصریح کرد که این حمله در پاسخ به حمله انصارالله به ناوچه انگلیسی دیاموند (HMS Diamond) و ناوهای آمریکایی انجام شده است. همچنین گفته می‌شود جنگنده‌های انگلیسی در این حمله دو هدف در شمال غربی یمن از جمله فرودگاه عبس در استان حجه را بمباران کرده‌اند و سایر اهداف توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران شده است.

ویدیو: پرواز چهار فروند جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی از قبرس به سمت یمن
ویدیو: لحظات اولیه از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن
ویدیو: لحظات اولیه از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن

ارتش آمریکا پیش از این عملیات، مدعی شلیک یک فروند موشک بالستیک ضد کشتی از مبدأ مناطق تحت کنترل انصارالله به سمت خلیج عدن شده بود. این حمله تلفات و خسارتی به دنبال نداشته و بر اساس آمار اعلامی از سوی ارتش آمریکا، این حمله ۲۷مین حمله انصارالله به کشتیرانی تجاری در دریای سرخ بوده است.

پس از اجرای عملیات آمریکا و انگلیس علیه یمن، اخباری مبنی بر حمله موشکی انصارالله به یک ناوچه انگلیسی و یک ناوچه آمریکایی منتشر شد که تا این لحظه قابل تایید نیست.

واکنش یمن و کشورهای مختلف به حمله آمریکا و انگلیس به یمن:

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در پیامی کوتاه با تاکید برتداوم عملیات نیروهای مسلح یمن علیه شتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، گفت: “تأکید می‌کنیم که تجاوز به یمن هیچ توجیهی ندارد، زیرا هیچ خطری برای کشتیرانی بین‌المللی در دریاهای سرخ و عرب وجود ندارد.”

محمد البخیتی، استاندار ذمار و عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز در واکنش به این حمله گفت:

«آمریکا و انگلیس در جنگ با یمن اشتباه کردند زیرا از تجربیات قبلی خود هیچ استفاده‌ای نکردند. اگر حماقت بوش در فشار به عفاش (علی عبدالله صالح) برای حمله به ما در سال ۲۰۰۴ نبود، مردم یمن انقلاب ۲۰۱۴ را که به حکومت سفیر آمریکا در صنعا پایان داد و تفنگداران دریایی آنها را از یمن اخراج کرد، به راه نمی انداختند. اگر حماقت آمریکا و انگلیس در فشار آوردن به عربستان و امارات برای اعلان جنگ علیه ما در سال ۲۰۱۵ نبود، امروز یمن نمی توانست به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در حمایت از فلسطین عمل کند. شکی نیست که امروز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از حماقت های قبلی خود پشیمان هستند و به زودی متوجه خواهند شد که “تجاوز مستقیم به یمن” نیز بزرگترین حماقت در تاریخ آنها بوده است.»

وزارت خارجه ایران، حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌هایی حمله آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کردند.

عملیات هوایی آمریکا و انگلیس علیه یمن، دومین حمله مستقیم آنها به مواضع انصارالله است و می‌تواند زمینه‌ی آغاز جنگ سنگینی در دریای سرخ و تنگه باب المندب باشد. مقامات یمنی در اظهارات اولیه این اقدام را حماقت دیگری از سوی آمریکا و انگلیس دانسته‌اند که عواقب سختی برای آنها در پی خواهد داشت. بنابراین در ساعات آتی، احتمال پاسخ مجدد نیروهای مسلح یمن به ناوگان دریایی ائتلاف آمریکایی (تحت عنوان نیروهای عملیات نگهبان آسایش) وجود دارد.

عملیات دریایی انصارالله علیه منافع اسرائیل، نتایج غیرقابل تحملی برای آمریکا و انگلیس داشته است و به گفته‌ی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس منجر به اختلال بزرگی در مسیر تجارت دریایی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در اسرائیل و اروپا شده بود. شرکت های بزرگ کشتیرانی علیرغم فشارهای غربی‌ها از کشتیرانی از مسیر دریای سرخ سرباز می‌زدند و به طور آشکار و پنهان اعلام کرده بودند که حاضر به تحمل خسارات ناشی از حملات موشکی و پهپادی انصارالله نیستند. حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن و تحولات پیش از آن، بار دیگر بر نقش مهم یمن در تحولات منطقه تاکید کرد و نشان داد که اگر در فلسطین جلوی جنگ افروزی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها گرفته نشود، احتمال سرایت جنایات آنها در سراسر منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.